Presentation of the monograph: Technologies, Education and Digital Divide Melchor Gómez 7-8 PDF (Español (España))
Tribute to Professor Sara de Miguel Badesa from Universidad Autónoma de Madrid María Pilar Rodrigo Moriche 9-10 PDF (Español (España))
Recovering the past: Presentation of the school teacher Aquilino Gamo Bayo Mila Cahue 11-18 PDF (Español (España))
Factors that promote teaching presence in virtual learning environments Gema de Pablo González 43-58 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.001 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Rethinking educational practices: ICTs in the teaching-learning process Mariana Falco 59-76 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.002 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Proposal of application of the blended learning methodology in the subject of Greek in baccalaureate Raquel Fornieles Sánchez 77-100 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.003 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Arquilectur@: Forms of digital reading among children in primary education Valeria Levratto 101-120 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.004 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The WhatsApp addiction in adolescents and its implication on social skills Daniel Sánchez de Mera, Paula Lázaro Cayuso 121-134 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.005 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
La Edad Media en la Península Ibérica. La Reconquista a través de mapas vivos: Un uso práctico de las TIC dentro de la Historia Francisco Javier Sánchez Sansegundo, Moussa Boumadan Hamed, Ángel Gonzalo Mandrión 135-148 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.013 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The work of Tonucci as a didactic resource for initial teacher education Carmen Isabel Reyes García, Ángeles Perera Santana, Fátima Sosa Moreno 149-168 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.006 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The role of pedagogy into hospital education in South Africa: An institutional and curricular study Antonio García Álvarez 169-188 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.007 RESUMEN / ABSTRACT PDF
Tutorial action in the transition of students from rural schools to secondary education Justo Bereziartua, Arkait Zubiri, Nahia Intxausti, Ainhoa Odriozola 189-210 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.008 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Learning styles and intercultural education at school Juan José Leiva Olivencia 211-228 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.009 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Memory learning strategies in english as a foreign language in vocational studies María Dolores Corpas Arellano 229-248 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.010 RESUMEN / ABSTRACT PDF
The school evaluation present in the Ratio Studiorum and in the educational proposal of Luis Antonio Verney Alexandre Shigunov, Iván Fortunato 249-258 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.011 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Português (Brasil))
Educational proposal: teacher training in new technologies through the participation of innovation projects within collaborative learning spaces (ES-CO) Alberto Enrique Boscán Baptista 259-268 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2017.29.012 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Book review of: José Bernardo Carrasco y Juan José Javaloyes Soto (2015). Motivar para educar. Ideas para educadores: docentes y familias. Madrid: Narcea. Elisa Martínez García 269-270 PDF (Español (España))
Book review of: José Manuel Touriñán (2016). Pedagogía general. Principios de educación y principios de intervención. A Coruña: BelloyMartínez Laura Touriñán Morandeira 271-274 PDF (Español (España))
Book review of: Javier Pericacho (2016). Actualidad de la Renovación Pedagógica. Madrid: Popular Graciela Salazar Díaz 275-276 PDF (Español (España))