Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Actual
Archives
Submissions
Announcements
Indexación
About
About the Journal
Editorial Team
Publication Rules
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 22 (2020)
No. 22 (2020)
DOI:
https://doi.org/10.15366/didacticas2020.22
Published:
2020-06-15
Full Issue
PDF (Español (España))
Articles
The educational Escape Room as a proposal of gamification for the learning of History in pre-school education
Noemí Sanz Yepes, Almudena Alonso Centeno
7-25
PDF (Español (España))
The Treatment of Phrasal Verbs in English Language Students' Handbooks
Andrea Artusi
26-41
PDF (Español (España))
The subject History and the teaching of women's human rights in the context of a new education law
Manuel Barreiro Mariño
42-58
PDF (Español (España))
The power of geographic knowledge in facing the challenges of formation for active citizenship in Brazil
Rejane Rodrigues
59-70
PDF (Português (Brasil))
Childhood in the Spanish portrait. A look at empathy in the training of primary education teachers
Gemma Muñoz García, Esther Jiménez Pablo
71-87
PDF (Español (España))
Teaching Social Science amidst risks and uncertainties
Andrés Palma Valenzuela
88-103
PDF (Español (España))
Páginas educativas del ayer
El troquel de las pequeñas voluntades. “Así quiero ser. El niño del Nuevo Estado” (1940): un libro escolar al servicio del totalitarismo
Fernando
105-108
PDF (Español (España))
APPENDIX: "Así quiero ser. El niño del nuevo Estado" (1940) [Full Text]
Fernando Marco, H.S.R.
PDF (Español (España))
Noticias y comentarios
PANORAMA GEOPOLÍTICO DEL MUNDO ACTUAL. Sobre geopolítica en tiempos de pandemia. Entrevista al profesor Pedro A. García Bilbao
Pedro A. García Bilbao
110-117
PDF (Español (España))
IN MEMORIAM. Serafín Mansilla Romo
Florencio López de Silanes Valgañón
118-123
PDF (Español (España))
I bambini e l'Accademia: un'esperienza romana nella matematica, e non solo
Paola Supino
124-128
PDF (Español (España))
Reseñas bibliográficas
RAMIRO I ROCA, Enric-PRADES, Sara: La baralla d’África, edita l’OCDS de la Universitat Jaume I de Castelló, 2020 y RAMIRO I RO-CA, Enric: 50 jocs de màgia automàtics, Ajuntament de Castelló de la Plana
Clemente Herrero Fabregat
130-133
PDF (Español (España))
GONZÁLEZ, María Paula, La enseñanza de la historia en el siglo XXI: saberes y prácticas, Ediciones Universidad Nacional de General Sarmiento, Argentina, 2018
Carlos Fuertes Muñoz
134-140
PDF (Español (España))
CAAMAÑO, Aureli (Coord.): Enseñar química. De las sustancias a la reacción química. Barcelona: GRAÓ, 2020
Luis Moreno-Martínez
141-143
PDF (Español (España))
GRIMA, Clara y BORJA, Enrique F.: Las matemáticas vigilan tu salud: modelos sobre epidemias y vacunas. Next Door Publishers (Colección Café Cajal), 2017
Miguel Ángel Morales Medina
144-145
PDF (Español (España))
PASTOR BLÁZQUEZ, María Montserrat y SANTISTEBAN CIMARRO, Aurelio (coords): Didácticas específicas aplicadas a través del patrimonio local. Madrid, Editorial Paraninfo
Juana Anadón Benedicto
146-148
PDF (Español (España))
COUSO, D. et al. (coords.). Enseñando Ciencia con Ciencia. FECYT & Fundacion Lilly. Penguin Random House, Madrid, 2020
Rosa Gálvez Esteban
149-151
PDF (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Français (France)
Português (Portugal)