Education, Democracy and Social Justice: Views from Latin America Angelo Vittorio Cenci, Margarita Sgro 7-10 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Study on the Quality of Education in Schools of Peripheral Neighborhoods of Santiago de Chile: A Justice in the Face of Social Marginalization? Ignacio E. Reyes 13-27 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.001 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Training Physical Education Teachers for Social Justice: Effects of Service-Learning on Chilean and Spanish Students Luís García-Rico, Bastian Carter-Thuillier, M. Luisa Santos-Pastor, L. Fernando Martínez-Muñoz 29-47 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.002 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Student Participation, School Institution and Democratic Citizenship: Pending Challenges from the Peruvian Experience Lars Stojnic 49-70 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.003 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Act-Teach among Diversity: Building Inclusive Education in Atacama Adriana Fernández Muñoz , Daniela Durán Rojas 71-88 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.004 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Secondary Education in Argentine: Compulsory, Inclusion and Production of New/Old School Inequalities Yanina D. Maturo, M. Cecilia Bocchio, Estela M. Miranda 89-108 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.005 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Educational Trajectories in the Context of the Implementation of Unrestricted Admission to an Argentine University Gloria González, Florencia Nogueira, Macarena Verónica del Valle, María Carolina Grossi 109-129 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.006 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Early Childhood Care in Mexico: A Challenge for Gender Equality Claudia Alaníz-Hernández 131-149 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.007 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Case Study on Empowerment with Women in Ecuador: Elements for a Socio-Educational Intervention Bianca F. Serrano , Lourdes Y. Cabrera, Rafael Hernández Maqueda, Isabel Ballesteros, Fernando del Moral 151-172 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.008 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Subjectivities of the Arts Teachers and its Role as Agents of Change Rosario García-Huidobro , Ninoska Schenffeldt Ulloa 173-195 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.009 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
What do Primary School Students of Buenos Aires and Madrid Think about School Participation? Almudena Juanes, Liliana Jacott 197-217 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.010 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Civic Education and Democratic Attitudes in Secondary Education Students in Peru Ricardo Cuenca, Carlos E. Urrutia 219-241 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.011 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Evolution and Incidence of Language Teaching in the Scientific Community Antonio José Moreno Guerrero, Mª Aránzazu Fernández Mora, Magdalena Ramos Navas-Parejo, Carmen Rodríguez Jiménez 245-265 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.012 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Intersectionality as a Tool for Analysis of School Failure and Dropping Out: Keys to Equity Rosa Vázquez 267-283 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.013 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Education for Peace: A Space of Innovation and Exchange of Good Teaching Practices Alena Kárpava, Verónica Juárez Ramos 285-307 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.014 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Curricular Sustainability: A View from the Contributions of Teaching Staff at the University of Málaga María José Alcalá del Olmo Fernández, María Jesús Santos Villalba, Juan José Leiva, Antonio Matas 30-326 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.015 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Supports for the Quality of Life of Schoolchildren with and without Disabilities: Literature Review Victoria Sánchez-Gómez, Mauricio López, Antonio Manuel Amor, Miguel Ángel Verdugo 327-349 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.016 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Design and Validation of the Social Justice Representation Questionnaires for Secondary Students (SJRQSS) and for Teachers (SJRQT) Vanesa Sainz, Liliana Jacott 351-381 DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.2.017 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Díez-Gutiérrez, E. J. y Rodríguez-Fernández, J. R. (Dirs.). (2020). Educación para el bien común. Hacia una práctica crítica, inclusiva y comprometida socialmente Irene Moreno-Medina 385-386 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Freire, P. (2018). La voz del maestro. Acerca de vivir, enseñar y transformar el mundo. Conversaciones con Edson Passeti Germán Iván Martínez Gómez 387-389 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Monge López, C. y Gómez Hernández, P. (Eds.). (2020). Claves para la inclusión en educación superior Augusto Jiménez de la Fuente 391-392 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Sancho Gil, J. M., Hernández Hernández, F., Montero Mesa, L., de Pablos Pons, J., Rivas Flores, J. I. y Ocaña Fernández, A. (Coords.). (2020). Caminos y derivas para otra investigación educativa y social Belén Massó 393-394 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
Costa, J. y Couvaneiro, J. (2019). Conhecimentos vs competências. Uma dicotomia disparatada na educação Hélia Bracons 395-398 PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))
McArthur, J. (2019). La evaluación: Una cuestión de justicia social. Perspectiva crítica y prácticas adecuadas Ignacio Lizana, Nina Hidalgo PDF (Español (España)) EPUB (Español (España))