Critical Hope in Education for Social Justice F. Javier Murillo, Reyes Hernández-Castilla PDF (Español (España))
Pedagogies of Disruption and the Challenge of Social Justice under Regimes of Neoliberalism Henry A. Giroux DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.001 PDF (Español (España))
Critical Pedagogy and Class Struggle in the Age of Neoliberal Terror Peter McLaren DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.002 PDF (Español (España))
On Being a Scholar/Activist: An Introduction to Knowledge, Power, and Education Michael W. Apple DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.003 PDF (Español (España))
Critical Pedagogy: An Approach to the Real Right of Education Ramón Flecha, Beatriz Beatriz Villarejo DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.004 PDF (Español (España))
Flipping the Script: Rethinking Working Class Resistance Henry A. Giroux DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.005 PDF (Español (España))
Design and Validation of Theoretical Construct: Social Justice Perceived by Pupils in Compulsory Education Schools Jesús M. Jornet-Meliá, Carlos Sancho-Álvarez, Margarita Bakieva DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.006 PDF (Español (España))
Formation and Development of the Concept of Educational Justice in Argentina Jesús Aguilar Nery DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.007 PDF (Español (España))
Contributions from Social Justice for a Just Education. Pedagogical Identity in Initial Vocational Training Míriam Abiétar-López, Almudena A. Navas-Saurin, Fernando Marhuenda-Fluixá DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.008 PDF (Español (España))
Teacher’s Mediator Intervention with Families in Cuban Schools. Methodological Conception Mario Rolando Pérez Gómez, Andrea Samper Ortega DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.009 PDF (Español (España))
Lights and Shadows in Teaching (Multi)cultural Education: Reflections from a Case Study in the US Andrea Flanagan Bórquez, John Raible DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.010 PDF (Español (España))
Initial Vocational Training Programs: Perceptions and Future Prospects of Students in the Province of Granada (Spain) Francisco Javier Amores Fernández, Maximiliano Ritacco Rea DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2015.4.2.011 PDF (Español (España))
De Lissovoy, N. (2014). Education and emencipation in the Neoliberal Era. Being, Teaching and Power Nina Hidalgo PDF (Español (España))
Tedesco J.C. (2014). Educar en la sociedad del conocimiento Germán Iván Martínez Gómez PDF (Español (España))
Del Río García, E. (2015). La reforma dizque heducativa Germán Iván Martínez Gómez PDF (Español (España))
Gómez Sollano, M. y Zemelman, H. (2005). Discurso pedagógico. Horizonte epistémico de la formación docente Luis Alan Acuña Gamboa PDF (Español (España))
Durán, D. (2014). Aprenseñar. Evidencias e implicaciones educativas de aprender enseñando Vilma Huerta Córdova PDF (Español (España))