The "Virgen de la Cuchillada" within Descalzas Reales Monastery in Madrid Victoria Bosch Moreno, Oskar Jacek Rojewski 8-37 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.001 PDF (Español (España))
From The Portuguese Court To The Moroccan And Algerian Courts: The Diplomatic Gifts On The Occasion Of Captives’ _Rescues In The 18th Century Isabel Drumond Braga 38-62 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.002 PDF (Português (Portugal))
What Is Not Included In “La Expedición”: The Revolt Of The Spanish Tercio Of Bernardo De Aldana In Hungary, 1553 Zoltán Korpás 63-91 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.003 PDF (Español (España))
The Archetype Of The Necromancer: Magic, Myth And Ritual In San Lorenzo De El Escorial Roberto Morales Estévez 92-117 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.004 PDF (Español (España))
The Spanish Rome of Miguel de Erce Ximénez Felipe Serrano-Estrella 118-142 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.005 PDF (Español (España))
Prólogo: La actividad teatral cortesana en la España del Barroco Francisco Sáez Raposo 144-150 PDF (Español (España))
"Echo y Narcissus" and "La dama y galán Aquiles" (or El monstruo de los jardines): a 1661 dyptic at the Buen Retiro palace. Some parallelisms. Tatiana Alvarado Teodorika 151-175 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.006 PDF (Español (España))
«Con Pobreza Pretendí»: Impoverished Knighthood And The Character Of The Suitor In Court According To Cervantes, Cervantes Guillén De Castro And Cristóbal Suárez De Figueroa Héctor Brioso Santos 176-202 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.007 PDF (Español (España))
To See Or Not To See. Gaze And (Meta)Theatricality In "Cómo Se Engañan Los Ojos" By Juan Bautista De Villegas Natalia Fernández Rodríguez 203-222 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.008 PDF (Español (España))
"Pico Y Canente", By Luis De Ulloa And Rodrigo Dávila, A Minor Myth For A Royal Party Delia Gavela García, Juan Antonio Martínez Berbel 223-246 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.009 PDF (Español (España))
Power stages. Evolution of theatrical architecture in seventeenth-century Spain: from circumstance to permanence in the Buen Retiro Coliseum Esther Merino 247-269 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.010 PDF (Español (España))
Theater construction of two captive souls clothed in furs: Segismundo and Astolfo Kimberly Rojas Ramírez 270-292 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.011 PDF (Español (España))
The Myth And Its Influence On The Emotional Bond Between The Spectator And The Work In The Musical Theatre Of The Golden Century: Mythological Resources In "Icarus And Daedalus" By Melchor Fernández De León Ieva Emilija Rozenbergaite 293-310 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.012 PDF (Español (España))
What Theater Company "Directors" Worked In The Buen Retiro Coliseum In Its Time Of Splendor (1650-1660)? Francisco Sáez Raposo 311-329 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.013 PDF (Español (España))
Framing The Semblance Of A Courtly Actor: Juan Rana Julio Vélez Sainz 330-353 DOI: https://doi.org/10.15366/ldc2020.12.21.014 PDF (Español (España))
Higueras Rodríguez, Mª Dolores (dir.): "La vuelta al mundo de Magallanes-Elcano. La aventura imposible 1519-1522" Maria Cristina Pascerini 355-359 PDF (Español (España))
Hallet, Jessica y Senos, Nuno (coords.): "De todas as partes do Mundo: O património do 5º duque de Bragança, D. Teodósio I" Cristóvão Mata 360-364 PDF (Español (España))
Pro, Juan: "La construcción del Estado en España. Una historia del siglo XIX" Cristina B. Martínez García 365-368 PDF (Español (España))
Galera Andreu, Pedro A. y Serrano Estrella, Felipe (coords.): "La catedral de Jaén a examen I. Historia, construcción e imagen" Mercedes Inmaculada Moreno Partal 369-371 PDF (Español (España))
Denunzio, Antonio Ernesto (coord.): "Rubens, Van Dyck, Ribera. La collezione di un principe" Ida Mauro 372-375 PDF (Español (España))
Lucía Megías, José Manuel: "La plenitud de Cervantes. Una vida en papel" Isabel María Valero Troya 376-378 PDF (Español (España))
Sánchez Jiménez, Antonio: "Lope. El verso y la vida" Alicia Pelegrina Gutiérrez 379-381 PDF (Español (España))
De Vega, Lope: "Ocho comedias magistrales (Peribáñez y el comendador de Ocaña. Fuenteovejuna. El villano, en su rincón. El mejor alcalde, el Rey. La dama boba. El perro del hortelano. El caballero de Olmedo. El castigo sin venganza)" Juan Ramón Muñoz Sánchez 382-388 PDF (Español (España))