The socio-community project “Enigmas of the life” of the Natural Sciences careers: a contribution for the pedagogical professional orientation and the link with the locality
DOI:
https://doi.org/10.15366/didacticas2021.25.003Keywords:
Socio-community project, Pedagogical career guidance, location, Natural SciencesAbstract
The objective of this article is aimed at proposing a series of organizational aspects and work projections for the design and implementation of the socio-community project “Enigmas de la vida” of the Natural Sciences careers: Biology, Geography and Chemistry that contributes to the pedagogical professional orientation towards university careers in these areas of knowledge and the link with the locality. This project is developed by students and professors of the Department of Natural Sciences of the University of Ciego de Ávila that arises from the need to promote love for the study of pedagogical careers in Natural Sciences subjects, strengthen their teaching-learning processes and to achieve the link of the university with the locality.
Downloads
References
Broughton, C.E. (2017). Fundamentos teóricos y metodológicos para el Proyecto sociocomunitario “Enigmas de la vida” para las carreras de Ciencias Naturales. [manuscrito no publicado]. Departamento de Ciencias Naturales. Universidad de Ciego de Ávila.
Castillo M. et al. (2015). La formación práctico-experimental en las Ciencias Naturales. Resultado del proyecto de investigación. [manuscrito no publicado]. Departamento de Ciencias Naturales. Universidad de Ciego de Ávila.
Hedesa, Y.J. (2015). Didáctica y currículo de la Química. Editorial: Pueblo y Educación.
Pérez, C.E., Banasco, J., Recio, P.P., y Ribot, E. (2004). Apuntes para una didáctica de las Ciencias Naturales. Editorial: Pueblo y Educación.
Lugo, J.K. y Manuel V. (2020). Análisis prospectivo en la enseñanza y aprendizaje de las Ciencias Naturales: una visión de los docentes de Paraguaná. Revista Tempos e Espaços em Educação. 13(32)., 1-19. http://dx.doi.org/10.20952/revtee.v13i32.11775
Macchiarola, V., Pizzolitto, A. L., y Pugliese, V. (2020). Las prácticas sociocomunitarias en la Universidad Nacional de Río Cuarto. Un estudio evaluativo. +E: Revista de Extensión Universitaria, 10(12)., 1-19. doi: 10.14409/extension.v10i12.Ene-Jun.8967.
Pérez, C.E., Hernández, P.A., Recio, P.P., y Mesa, G. (2006). Didáctica de la Geografía: selección de temas (2.ª ed). Editorial: Pueblo y Educación.
Salcedo, I.M., Hernández, J.L., Del Llano, M.R., Mc Pherson, M. y Daudinot, I. (2002). Didáctica de la Biología (2.ª ed). Editorial: Pueblo y Educación.