Artículos
Published
October 14, 2015
Keywords:
reading didactics, primary education, EGB, reader habits
How to Cite
Camina Durántez, A., Fernández Baroja, F., Martínez Belinchón, Ángel, & Piqueras López, Ángela. (2015). The reading level of the students when leaving Primary School. Tendencias Pedagógicas, 55–90. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/tp1994.0.ART003
Abstract
Introduction. Reading in the current world. Reading in the Spanish legal regulations for primary school. The textbooks. The reading situation of the students at the end of 6th E.G.B .: design of the research and results obtained. The reading situation of the students at the end of 6 ° E.G.B .: design of the research and results obtained. Suggestions for an efficient programming of reading learning in the Primary School.Downloads
Download data is not yet available.
References
Dirección General de E.P. (1953). Cuestionarios Nacionales para la Enseñanza Primaria. Madrid: Servicio de Publicaciones del Ministerio.
Fernández Huerta, J. (1953). Enfoque didáctico de la lectura. Bordón, 33, 17-39.
Gali, A. (1934). La medida objetiva del trabajo escolar. Madrid: Aguilar.
García Hoz, V. (1980). La educación en la España del siglo XX. Madrid: Rialp.
García Hoz, V. (1957). Manual de test para la escuela. Madrid: Escuela Española.
M.E.C. (1989). Diseño Curricular Base. Educación Primaria. Madrid: Dirección General de Educación Básica.
Pérez Rioja, J. A. (1986). Panorámica histórica y actualidad de la lectura. Madrid: Pirámide.