1994: The level of instrumental learnings at the end of Spanish primary school and its pedagogical implications
Artículos

The reading level of the students when leaving Primary School

Asunción Camina Durántez
Universidad Autónoma de Madrid
Fernanda Fernández Baroja
Universidad Autónoma de Madrid
Ángel Martínez Belinchón
Universidad Autónoma de Madrid
Ángela Piqueras López
Universidad Autónoma de Madrid
Published October 14, 2015

Keywords:

reading didactics, primary education, EGB, reader habits
How to Cite
Camina Durántez, A., Fernández Baroja, F., Martínez Belinchón, Ángel, & Piqueras López, Ángela. (2015). The reading level of the students when leaving Primary School. Tendencias Pedagógicas, 55–90. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/tp1994.0.ART003

Abstract

Introduction. Reading in the current world. Reading in the Spanish legal regulations for primary school. The textbooks. The reading situation of the students at the end of 6th E.G.B .: design of the research and results obtained. The reading situation of the students at the end of 6 ° E.G.B .: design of the research and results obtained. Suggestions for an efficient programming of reading learning in the Primary School.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dirección General de E.P. (1953). Cuestionarios Nacionales para la Enseñanza Primaria. Madrid: Servicio de Publicaciones del Ministerio.

Fernández Huerta, J. (1953). Enfoque didáctico de la lectura. Bordón, 33, 17-39.

Gali, A. (1934). La medida objetiva del trabajo escolar. Madrid: Aguilar.

García Hoz, V. (1980). La educación en la España del siglo XX. Madrid: Rialp.

García Hoz, V. (1957). Manual de test para la escuela. Madrid: Escuela Española.

M.E.C. (1989). Diseño Curricular Base. Educación Primaria. Madrid: Dirección General de Educación Básica.

Pérez Rioja, J. A. (1986). Panorámica histórica y actualidad de la lectura. Madrid: Pirámide.