Vol. 32 (2018): School grouping
Presentation

Editorial #TP32

Bianca Thoilliez
Editor of Tendencias Pedagógicas
Miriam Prieto
Co-Editor of Tendencias Pedagógicas
Front cover of Tendencias Pedagógicas, volume 32
Published July 1, 2018

Keywords:

agrupamientos escolares, educación, escuela, pedagogía diferencial
How to Cite
Thoilliez, B., & Prieto, M. (2018). Editorial #TP32. Tendencias Pedagógicas, 32, 1–2. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/9674

Abstract

Editorial of volume 32 of Tendencias Pedagógicas.

Downloads

Download data is not yet available.

References

De la Orden, A. (1988). Conceptualización de la Pedagogía Diferencial. Bordón. Revista de Pedagogía, 40(4), 543-552.

García-Hoz, V. (1960). Principios de Pedagogía Sistemática. Madrid: Rialp.

García, M. (2004). Pedagogía diferencial: diversidad y equidad. En Jiménez, C. (Coord.) Pedagogía diferencial: diversidad y equidad (pp. 3-32). Madrid: Pearson.

López López, E.; Tourón, J., & González Galán, M.A. (1991). Hacia una pedagogía de las diferencias individuales: Reflexiones en torno al concepto de Pedagogía Diferencial. Revista Complutense de Ciencias de la Educación, 2(1), 83-92.

Ruiz-Berrio, J.L. (2005). Manuel Bartolomé Cossío y los comienzos de los Estudios de Pedagogía en la Universidad de Madrid. En Ruiz-Berrio, J.L. (Ed.) Pedagogía y educación ante el siglo XXI (pp. 117-142). Madrid: Universidad Complutense de Madrid.