Vol. 15 (2010): Innovative experiences
Artículos

METHODOLOGICAL INTRODUCTION TO DEATH AND FEARS IN CHILDHOOD EDUCATION

Published October 19, 2015

Keywords:

Fear, Death, Infantile education, Education for the Death, Evolution of the concept of death in the child, Evolution of the infantile fears, Education of the fears, Procedures for autorregular the fears.
How to Cite
González Sánchez, I., & de la Herrán Gascón, A. (2015). METHODOLOGICAL INTRODUCTION TO DEATH AND FEARS IN CHILDHOOD EDUCATION. Tendencias Pedagógicas, 15, 124–149. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/1936

Abstract

Fear and death can and must be an education object. On having improved one of these terms, the obtained will influence the progress of other. In infantile Education the child is not more afraid to the death that the one that is obstinate him. An Infantile Education that it was supporting to the freest death of the fear would contribute to the formation of freer, objective and critical persons.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Berry Brazelton, T. (1989). Escuchemos al Niño. Barcelona: Plaza & Janes.

Blay, A. (2008). Ser. Psicología de la autorrealización. Barcelona: Índigo.

Castilla del Pino, C. (1995). Celos, Locura, Muerte. Madrid: Ediciones Temas de Hoy.

Claude Geets. (1972). Melanie Klein. Introducción al psicoanálisis infantil. Madrid: Fundamentos.

Herrán, A. de la, Cortina, M. (2008). La muerte y su didáctica. Manual para Educación Infantil, Primaria y Secundaria (2ª ed.). Madrid: Universitas.

Herrán, A. de la, González I., Navarro, M. J., Freire, V. y Bravo, S. (2000). ¿Todos los caracoles se mueren siempre? Como tratar la muerte en educación infantil. Madrid: Ediciones de la Torre.

Leboyer F. (1974). Por un nacimiento sin violencia. Barcelona: Editorial Daimón.

Sánchez Sánchez, A. (1997). “Miedos fobias y angustias de la infancia”. I Jornadas. Mitos y Tabúes en la Infancia y la Adolescencia. Granada: FETEUGT.