Vol. 10 (2005): Educational innovation and teacher education
Artículos

Design of web pages in education

Published October 16, 2015

Keywords:

Information and communication Technologies, Web pages in education, Educational web, Computer literacy, Teaching staff autonomy, Constructive methodology, Critical Teacher.
How to Cite
Ferrer García, R. (2015). Design of web pages in education. Tendencias Pedagógicas, 10, 199–222. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/1861

Abstract

This article does not only justify the use ofweb pages but also their own design by the members ofthe educational cornmunity and particularly the teaching staff. Computer literacy, improvement of sorne aspects of the educational process by the use of Information and Communication Technologies (ICT), and the search ofteaching staff autonomy and criticism, are sorne ofthe reasons thatjustify it. Present web editors are so simple that any computer user with a medium level can use them. This is the reason why web pages are an excellent didactic resource for teachers at this moment. Finally, there are simple steps and strategies for teachers to create their own web page without forgetting didactic and pedagogic elements inescapable in a digital and educational environment at the same time.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adorno, T.W. (1998). Educación para la emancipación. Madrid: Morata.

Aguilera Gamoveda, J. (y otros) (1982) Educación y medios de comunicación. Informe final del Grupo de trabajo MEC-RTVE sobre Radio y Televisión Educativa.

Madrid: MEC. Secretaría Gral. Técnica.

Area Moreira, M. (1991) Los medios, los profesores y el currículo. Barcelona: Sendai.

Bautista García-Vera, A. (1994) Las nuevas tecnologías en la capacitación docente. Madrid: Visor.

Berlo, D.K. (2000) El proceso de la comunicación. Introducción a la teoría y a la práctica. Buenos Aires: El Ateneo.

Bissio, R. (1988) Nuevas armas para los demócratas. En Ramonet, l. (ed.) Internet, el mundo que llega. Madrid: Alianza Editorial. 121-129.

Breton, P. (2000) La utopía de la comunicación. Buenos Aires: Nueva Visión. Bmnet Gutiérrez, J.J. y Negro Failde, J.L. (1994) ¿Cómo organizar una escuela de padres? Temas para reuniones deformación de padres. Madrid: San Pío X.

Carr, W. y Kemmis, S. (1988) Teoría crítica de la enseñanza. La investigación-acción en la formación del profesorado. Barcelona: Martínez Roca.

Cebrián, J.L. (1998). La red. Cómo cambiarán nuestras vidas los nuevos medios de comunicación. Madrid: Santillana, S.A. Tauros.

Conteras, J. (1997). La autonomía del profesorado. Madrid: Morata.

Crook, C.H. (1998) Ordenadores y aprendizaje colaborativo. Madrid: Morata.

Denis Zambrana, J. (1999) Las tecnologías de la sociedad de la información en la escuela. Implicaciones. Estrategias. En Sanjosé, C. (Coord.) Tecnologías de la

información en la educación. Madrid: Anaya multimedia, 19-22.

Gándara, J. de la (2002) Me comunico... luego existo. Bilbao: Desclée de Brouwer, S.A.

Gates, B. (1996). Camino alfuturo. Madrid: MC Graw-Hil1.

Giroux, H. A. (1997). Los profesores como intelectuales. Hacia una pedagogía crítica del aprendizaje. Barcelona: Paidós.

Gros Salvat, B. (2000) El ordenador invisible. Hacia la apropiación del ordenador en la enseñanza. Barcelona: GEDISA.

Lagares García, D. (2000) Internet y el derecho. Barcelona: Carema.

Majó, J. y Marqués, P. (2002). La revolución educativa en la era Internet. Bilbao: Cisspraxis.

Marchesi, A. y Martín, E. (comp.) (2003) Tecnologíay aprendizaje. Investigación sobre el impacto del ordenador en el aula. Madrid: SM.

Moreno, F. y Bailly-Bailliére, M. (2002) Diseño instructivo de laformación on-line. Aproximación metodológica a la elaboración de contenidos. Barcelona: Ariel.

Root-Bemstein, M. y Root-Bemstein, R. (2002) El secreto de la creatividad. Barcelona: Kairós.

Saperas, E. (1998) Manual básico de la Teoría de la comunicación. Barcelona: CIMS.

Sartori, G. (1998) Homo videns. La sociedad teledirigida. Madrid: Tauros.

EGM (2004) Relación de los datos de audiencia en Internet del Estudio General de Medios de la AIMC.

http://www.aimc.es/aimc.php

Gómez Galán, J. y Mateos Blanco, S.

http://iris.cnice.mecd.esl ceiielarea51documentacionl comunicaciones/htmll5comunicacion02.html

Marqués, P.-HYPERLINK <<http://dewey.uab.es/pmarques/evalweb.htm>> -http://dewey.uab.es/pmarqueslevalweb.htm

Pérez Pérez, R.; Álvarez García, C.; Del Moral Pérez, E.; y Pascual Sevillano, A. Actitudes del profesorado hacia la incorporación de las Nuevas Tecnologías de

la Comunicación en educación.

http://www.quadernsdigitals.net/ap lilqd.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=2333

Sin autor declarado: http://www.neuronilla.com