Vol. 3 (1997): Study plans in teachers education
Artículos

Practicum in teacher education

Mario Martín Bris
Universidad de Alcalá de Henares
Published October 14, 2015

Keywords:

practicum, teacher education, teachers practices
How to Cite
Martín Bris, M. (2015). Practicum in teacher education. Tendencias Pedagógicas, 3, 107–117. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/tp1997.3.ART07

Abstract

At the beginning of their trauung student teachers loo k forward to teaching practice, though sometimes this can be incomplete and disappointing. Teaching practice is developing in many varied ways and with very different results according to the University. The relevance given to it in legislation does not correspond to the way in which it is applied. A combined effort of Universties and the Schools of Infant, Primary and Special Education, the design and co-ordination of teaching practise under the responsibility of the staff of Didactic and Organisation of centres as well as the professional recognition oftutors constitute the principallines for action and improvement. It is necessary to from a motivated and stable group of tutors of teaching practise who would be involved troughout.

Downloads

Download data is not yet available.

References

I.D.E. (1991). Organización Escolar Aplicada. Madrid: Escuela Española.

Martín, M (1996). Organización y planificación integral de centros. Madrid: Escuela Española.

III Congreso Interuniversitario de Organización Escolar (Santiago de Compostela) 1994.

VI Congreso Interuniversitario de Organización Escolar (Tarragona) 1996.

, IV Simposium sobre Prácticas Escolares (Poio-Pontevedra). Universidad de Santiago de Compostela. 1994/1996.

VIII Congreso de Formación del profesorado (Ávila). 1996.

Magisterio Español. Declaraciones de la Subdirectora General de Formación del Profesor. (18-XII-1996).

L.O.G.S.E.: Ley Orgánica 1/1990, de 3 de octubre, de Ordenación General del Sistema Educativo (B.O.E. 4-10-1990).

Real Decreto 1440/1991, de 30 de agosto, por el que se establece el título oficial de Maestro en sus diversas especialidades y las directrices generales propias de los planes de estudio conducentes a su obtención, regula las materias troncales comunes del título de Maestro y las materias troncales de cada especialidad.

Resolución de 15 de febrero de 1995, de la Secreto de Estado de Educ. por la que se procede a realizar la convocatoria de centros de Ed. InE., Ed. Primaria y E.

Especial para el desarrollo de las prácticas de los estudiantes de Magisterio durante el curso 1995-1996 (B.O.E. 23-2-95).

Acuerdo de la Comisión Académica del Consejo de Universidades (16-10-1995), sobre algunos aspectos referidos al «Prácticum».