Vol. 1 (1995): Past and present school issues
Artículos

Creativity as something valuable in teacher training

Sara de Miguel Badesa
Universidad Autónoma de Madrid
Published October 14, 2015

Keywords:

creativity, teacher training, teaching, curriculum
How to Cite
de Miguel Badesa, S. (2015). Creativity as something valuable in teacher training. Tendencias Pedagógicas, 1, 67–73. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/tp1995.1.005

Abstract

This work consists of an analysis of the importance of creativity in education, its relationship with values and attitudes and their interaction in teacher training programs. Creativity is a movement that has had a huge expansion in the second half of the twentieth century. It is found in all fields as an element connatural to a world of change. We are circumscribed to the educational field. From the field of learners interested in diagnosis, as well as the stimulation of creativity. If we consider the Educational System, the structural conditions matter so that creativity can occur. It is found as an activity parallel to the rest of the curricular activities, or, incardinated in all areas or disciplines. Later we will be able to verify the relation of the creativity with the matters of the curriculum for the formation of teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alcantara J. A. (1988). Cómo educar las actitudes. Barcelona: CEAC.

Amiel, R.: Psicopatología del malestar de los enseñantes, en Esteve, J. M. (1984). Profesores en confticto. págs. 135-142. Madrid: Narcea.

Bartolome, M., Ferreiros, P. y otros (1979). Educación y valores. Instituto de Estudios Pedagógicos Somosaguas (I.E.P.S.). Madrid: Narcea.

Dupont, P.: Les actitudes vehiculées par les enseignants. Education Tribune Libre; 190; págs.19-32.

Esteve, J. M. (1978). El malestar docente. Barcelona: Laia.

García, J. A. (1988). La formación del profesorado ante la reforma de la enseñanza. Barcelona: P.P.U.

Gutierrez Ruiz, I. y Rodriguez Marcos, A. (1991). Necesidades de formación permanente del profesorado. En Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado; 12; Septiembre-Diciembre.

Mager, R. F. (1985). Desarrollo de actitudes hacia la enseñanza. Barcelona: Martínez Roca.

Marín Ibañez, R. (1976): "Valores, Objetivos y Actitudes en educación"; Valladolid; Miñón.

Marín Ibañez, R. (1990) "Principios de la educación contemporánea"; Madrid; Rialp; (6aedición).

.

Marín Ibañez, R. (1991). El contenido axiológico de la educación. Madrid; UNED.

Varios (1986). Introducción a los estudios pedagógicos. Madrid: UNED.

Zeichner, K. (1983): "Altemative paradigm ofTeacher Education"; Journal ofTeacher Education; 3; 3-9.