1994: The level of instrumental learnings at the end of Spanish primary school and its pedagogical implications
Artículos

Research perspectives

Juan García Yagüe
Universidad Autónoma de Madrid
María Isabel Salvador Pérez
Universidad Autónoma de Madrid
María Teresa García Codrón
Universidad Autónoma de Madrid
Published October 14, 2015

Keywords:

educational evaluation, LOGSE, EGB, primary education
How to Cite
García Yagüe, J., Salvador Pérez, M. I., & García Codrón, M. T. (2015). Research perspectives. Tendencias Pedagógicas, 29–54. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/tp1994.0.ART002

Abstract

To know the situation of the students in the basic instrumental learning when finishing what the LOGSE calls Primary School (1st to 6th grade) and to adjust from it two hypotheses that are confirmed in the controls of the initial and middle cycle.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bloom, B. S. (dir.) (1956). Taxonomy of educational objetives: The classification of educational goals. New York: McKay.

C.I.D.E. (1988). El sistema educativo español. Madrid: C.I.D.E.

C.I.D.E. (1988). Evaluación externa de la Reforma experimental de las Enseñanzas Medias. Madrid: C.I.D.E.

Cronbach L. J. (1963). Course improvement through evaluation. San Francisco: JosseyBass.

Fenández Pérez, M. (1988). Evaluación y fracaso escolar. En, Cuestiones de Didáctica (pp. 72-92). Barcelona: CEAC/Sociedad Española de Pedagogía.

Garcia Yagüe, J. (1972). La evaluación de los escolares como aventura pedagógica. Bordón, 161, 39-57.

Garcia Yagüe, J. (1966). La orientación de los escolares en los momentos críticos. Revista Española de Pedagogia, 93, 3-21.

M.E.C. (1985). Evaluación de las Ense ñanzas Mínimas. Ciclo Inicial de E.G.B. Madrid: Dirección General de Educación Básica.

M.E.C. (1989). Evaluación de las Enseñanzas Minimas del Ciclo Medio de la E.G.B. Madrid: Dirección General de Educación Básica.

Salvador Pérez, I. (1991). Los programas básicos y sus problemas. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid.

Tyler, R. W. (1950). Basic principies of curriculum and instruction. University of Chicago Press.