Keywords:
educational evaluation, LOGSE, EGB, primary educationAbstract
To know the situation of the students in the basic instrumental learning when finishing what the LOGSE calls Primary School (1st to 6th grade) and to adjust from it two hypotheses that are confirmed in the controls of the initial and middle cycle.Downloads
References
Bloom, B. S. (dir.) (1956). Taxonomy of educational objetives: The classification of educational goals. New York: McKay.
C.I.D.E. (1988). El sistema educativo español. Madrid: C.I.D.E.
C.I.D.E. (1988). Evaluación externa de la Reforma experimental de las Enseñanzas Medias. Madrid: C.I.D.E.
Cronbach L. J. (1963). Course improvement through evaluation. San Francisco: JosseyBass.
Fenández Pérez, M. (1988). Evaluación y fracaso escolar. En, Cuestiones de Didáctica (pp. 72-92). Barcelona: CEAC/Sociedad Española de Pedagogía.
Garcia Yagüe, J. (1972). La evaluación de los escolares como aventura pedagógica. Bordón, 161, 39-57.
Garcia Yagüe, J. (1966). La orientación de los escolares en los momentos críticos. Revista Española de Pedagogia, 93, 3-21.
M.E.C. (1985). Evaluación de las Ense ñanzas Mínimas. Ciclo Inicial de E.G.B. Madrid: Dirección General de Educación Básica.
M.E.C. (1989). Evaluación de las Enseñanzas Minimas del Ciclo Medio de la E.G.B. Madrid: Dirección General de Educación Básica.
Salvador Pérez, I. (1991). Los programas básicos y sus problemas. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid.
Tyler, R. W. (1950). Basic principies of curriculum and instruction. University of Chicago Press.