Keywords:
school legislation, programming by objectives, educational evaluationAbstract
A quarter of a century of legislative projects to improve compulsory education from programming by objectives and evaluation. The experimental control of its effects. Main conclusions of the work that has been controlling the situation of schoolchildren after leaving the initial and middle cycles. The evaluation of schoolchildren as a pedagogical adventure. Legislative orientations. The global evaluation and the lamentable conclusions that it offers us. The big questions of evaluation by subjects.
Downloads
References
Bloom, B. S. (dir.) (1956). Taxonomy of educational objetives: The classification of educational goals. New York: McKay.
C.I.D.E. (1988). El sistema educativo español. Madrid: C.I.D.E.
C.I.D.E. (1988). Evaluación externa de la Reforma experimental de las Enseñanzas Medias. Madrid: C.I.D.E.
Cronbach L. J. (1963). Course improvement through evaluation. San Francisco: JosseyBass.
Fenández Pérez, M. (1988). Evaluación y fracaso escolar. En, Cuestiones de Didáctica (pp. 72-92). Barcelona: CEAC/Sociedad Española de Pedagogía.
Garcia Yagüe, J. (1972). La evaluación de los escolares como aventura pedagógica. Bordón, 161, 39-57.
Garcia Yagüe, J. (1966). La orientación de los escolares en los momentos críticos. Revista Española de Pedagogia, 93, 3-21.
M.E.C. (1985). Evaluación de las Ense ñanzas Mínimas. Ciclo Inicial de E.G.B. Madrid: Dirección General de Educación Básica.
M.E.C. (1989). Evaluación de las Enseñanzas Minimas del Ciclo Medio de la E.G.B. Madrid: Dirección General de Educación Básica.
Salvador Pérez, I. (1991). Los programas básicos y sus problemas. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid.
Tyler, R. W. (1950). Basic principies of curriculum and instruction. University of Chicago Press.