Vol. 17 (2011): Learning communities
Miscellany

INCLUSIVE MUSICAL PROJECTS

Published October 19, 2015

Keywords:

Learning communities, Music, Education, The SYSTEM, LOVA project.
How to Cite
Fernández Carrión Quero, M. (2015). INCLUSIVE MUSICAL PROJECTS. Tendencias Pedagógicas, 17, 74–82. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/1960

Abstract

As a result of the development of the information society and social inequalities, education must reconsider methods, strategies and concepts to take in new needs. Planning and presentation of successful projects or musical education show the significance or Music en every educational reform. We will see how Music has its place in learning communities due toits inherent power for social change.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alcalde, A. I. (2006). Transformando la escuela: comunidades de aprendizaje. Barcelona: Graó.

Elboj Saso, C. (2005). Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación. Barcelona: Graó.

Valls, R (2000). Comunidades de aprendizaje: una práctica educativa de aprendizaje dialógico para la sociedad de la información. Tesis Doctoral, Universidad de Barcelona.

Proyecto LOVA. <http://www.proyectolova.es/> [Consultado en octubre 2010]

FESNOJIV. Fundación del estado para el sistema nacional de las orquestas juveniles e infantiles de Venezuela.<http://www.fesnojiv.gob.ve/>[Consultado en octubre de 2010]