Vol. 8 (2003): Educational values
Artículos

The values: Pieces of a puzzle or a puzzle with pieces ?.

Published October 15, 2015
How to Cite
Vitón de Antonio, M. J. (2015). The values: Pieces of a puzzle or a puzzle with pieces ?. Tendencias Pedagógicas, 8, 43–58. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/1828

Abstract

Values have been a subject of controversy in multiple contexts and from different points of view. Using this aspect of the debate as a starting point, the contribution of this reflection has as its objective the thinking of values as a critical frame and the analysis of the common learning dynamics in order to have them generate the proposals of action.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Asman, H,. ( 2.001) Placer y ternura en educacion. Madrid. Narcea.

Beck,C. (1990) Better Schools: a values Perspective. London. The Falmer Press.

Camps, V. ( 1994) Los valores en el educación. Madrid. Anaya.

Cortina, A. ( 2.002) Por una ética del consumo. Madrid. Taurus.

Colom (2.000) Desarrollo sostenible y educación para el desarrollo. Barcelona. Octaedro.

Delors, J. ( 1996) La educación encierra un tesoro. París. UNESCO

Frondizi, R, (1992) ¿Qué son los valores? Mexico. FFC.

Meirieu, P (1998) L'ecole ou la guerre civile. Paris. Plon

Morin, E. ( 2.001) Los siete saberes para la educacion del futuro. Barcelona. Paidos.

Muñoz M. (2.000) Educar en positivo para un mundo en cambio. Madrid. PPC

Paya, M. ( 1997) Educación en valores para una sociedad abierta y plural. Bilbao. Desclée

Petrella, R. (2,000) Cinco trampas tendidas a la educación. Le Monde DiplomatiqueOctubre.

PNUD (2.003) Informe de Desarrollo Humano.( www.Onu.org.gt ) Savater, F. 2.003) Los caminos para la libertad. España. FCE.

UNESCO (1998) Informe Mundial sobre educación. Madrid. Santillana/UNESCO.