St. Martial’s y St.Anton’s fire in the context of Medieval Art María Luisa Martín Ansón 9-26 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.001 PDF (Español (España))
The Marquis of Zenete and his valencian Estates. Thoughts on Art and Architecture of a renaissance Nobleman. M. Mercedes Gómez-Ferrer Lozano 27-46 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.002 PDF (Español (España))
Autonomy, Image and institutional Reaffirmation. An Use of Image in the Magistral Church of Alcalá in the middle of Sixteenth Century Roberto González Ramos 47-56 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.003 PDF (Español (España))
Sculptures of smoke. Chimneys of the Renaissance in the north of Extremadura Francisco Sanz Fernández 57-72 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.004 PDF (Español (España))
Sebastiano Serlio and the viceroyalty of New Spain. Uses and reception Luis Javier Cuesta Hernández 73-86 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.005 PDF (Español (España))
New documentary information on the College of Doña María de Aragón in Madrid María del Pilar Andueza Unanua 87-102 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.006 PDF (Español (España))
Diego de Urbina (1516-1595). Painting and Patronage before 1570 Fernando Collar de Cáceres 103-136 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.007 PDF (Español (España))
Domestic Grecos. Presence and fortune of El Greco in the Collections of the toledan Oligarchies of the XVIIth century Francisco José Aranda Pérez 137-188 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.008 PDF (Español (España))
Between Gaspar Serrano and Giovanni Battista Contini: the baroque improvement of the bell tower of the cathedral of Zaragoza Javier Ibáñez Fernández, Domenica Sutera 189-208 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.009 PDF (Español (España))
Memory of the power and management of the territory through the use of maps. Sicily in an unpublished Atlante by Gabriele Merelli of the 1677 Valeria Manfrè 161-188 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.010 PDF (Italiano)
The Apocalypse of Juan Ricci de Guevara. Literacy and iconographical artistry as mystico-theological argument for Mary's Immaculate Conception in Immaculatae Conceptionis Conclusio (1663) Martijn van Beek 209-224 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.011 PDF
Víctimas y verdugos en las ilustraciones de Les Chants de Maldoror de Dalí Iván Moure Pazos 225-240 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.012 PDF (Español (España))
Magic, action, materiality: the image in Bildwissenschaft María Lumbreras 241-262 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2010.22.013 PDF (Español (España))
En construcción. Seminario de Posgrado del Departamento de Historia y Teoría del Arte Memoria del curso 2009-2010. María Cruz de Carlos Varona (Coord.) 263-265 PDF (Español (España))