Vol. 3 (1997): Study plans in teachers education
Artículos

The current training of teachers in special education.

Santiago Molina García
Universidad de Zaragoza
Published October 14, 2015

Keywords:

initial teacher education, special needs education, syllabus
How to Cite
Molina García, S. (2015). The current training of teachers in special education. Tendencias Pedagógicas, 3, 73–84. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/tp1997.3.ART04

Abstract

The purpose of this article is to analyse the initial training ofthe Primary Teacher in Special Education. Only the compulsory curriculum for all country in Special Education is studied. At the same time, a critical review of such situation ·is made, Finally, some prospectives remarks are made.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Malina, S. (1995). Panorama General Europeo de la Integración en la Escuela Ordinaria de los Niños Discapacitados. Quinesia, 21, 5-35.

O'Hanlon, Ch. (1995). Inclusive Education in Europe. London: D. Fulton Publisher.

Ley Orgánica de Reforma Universitaria, de 25 de agosto de 1983.

Real Decreto de Ordenación de la Educación Especial de 6 de marzo de 1985.

Ley General de Ordenación del Sistema Educativo de 3 de octubre de 1990.

Real Decreto de 30 de agosto de 1991, por el el que se establecen las directrices para la elaboración de los planes de estudio universitarios.

Real Decreto de Ordenación de la Educación de los Alumnos con Necesidades Educativas Especiales de 28 de abril de 1995.