1994: The level of instrumental learnings at the end of Spanish primary school and its pedagogical implications
Artículos

The spelling performance of students leaving the Primary School and its implications

Miguel Ángel Bárcena Diego
Universidad Autónoma de Madrid
Juan Calzón Álvarez
Universidad Autónoma de Madrid
Published October 14, 2015

Keywords:

didactic of the language, orthography, primary education, EGB
How to Cite
Bárcena Diego, M. Ángel, & Calzón Álvarez, J. (2015). The spelling performance of students leaving the Primary School and its implications. Tendencias Pedagógicas, 91–144. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/tp1994.0.ART004

Abstract

The spelling in the Spanish curricular designs. The orthographic level of the students at the end of 6th of E.G.B.: Design of the research and results. Conclusions and proposals.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dirección General de E.P. (1953). Cuestionarios Nacionales para la Enseñanza Primaria. Madrid: Servicio de Publicaciones del Ministerio.

Fernández Huerta, J. (1953). Enfoque didáctico de la lectura. Bordón, 33, 17-39.

Gali, A. (1934). La medida objetiva del trabajo escolar. Madrid: Aguilar.

García Hoz, V. (1980). La educación en la España del siglo XX. Madrid: Rialp.

García Hoz, V. (1957). Manual de test para la escuela. Madrid: Escuela Española.

M.E.C. (1989). Diseño Curricular Base. Educación Primaria. Madrid: Dirección General de Educación Básica.

Pérez Rioja, J. A. (1986). Panorámica histórica y actualidad de la

lectura. Madrid: Pirámide.