Vol. 22 (2013): Innovative experiences in education II
Monograph Presentation

COLLABORATIVE WORK BETWEEN DIFFERENT DEGREE MATERIALS

Published October 23, 2015

Keywords:

Cooperative work, innovation, quality, coordination, cross-curricular work.
How to Cite
Pedrero Muñoz, C., Iglesias Rodríguez, A., & Beltrán Llavador, F. (2015). COLLABORATIVE WORK BETWEEN DIFFERENT DEGREE MATERIALS. Tendencias Pedagógicas, 22, 73–88. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/2043

Abstract

Coordinating the subject matter of different university modules plays a key role in the provision of good teaching performance. In order to achieve high quality teaching standards, university lecturers should cross-examine and jointly design their programmes. They need to coordinate their assigned teaching content with colleagues of their own department as well as with members of other faculties and university units. Cooperation is achieved by working together towards a commonly defined educational project, by sharing values, ground rules, guidelines and principles based on attitudes commonly agreed on such as responsible collaboration, the search for permanent renewal, mutual help and respect, engaged participation, individual and group thinking, and seeking to improve teaching and research outcomes. These factors help create an environment conducive to further the motivation of the students and to make a positive impact both on their learning and on our teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Boletín Oficial del Estado (2005). Real Decreto 55/2005, de 21 de enero por el que se establece la estructura de las enseñanzas universitarias y se regulan los

estudios universitarios oficiales de Grado. BOE nº 21, de 25 de enero. 2842-2846.

Bonals, J. (1997). El trabajo en equipo del profesor. Barcelona: GRAÓ.

Delgado, A. M., Borge, R., García, J., Oliver, R.& Salomón, L. (2006). Evaluación de las competencias en el espacio de educación superior. Barcelona: Bosch Educación.

De Miguel, M.(2006). Métodos y modalidades de enseñanza en la educación superior. En M. de Miguel (Coord.), Metodologías de enseñanza y aprendizaje

para el desarrollo de competencias. Madrid: Alianza Editorial.

Ibarra, M.S; Rodríguez, G. & Gómez, M. A. (2012). La evaluación entre iguales: beneficios y estrategias para su práctica en la Universidad. Revista de Educación, 359.En prensa.

Ministerio de Educación, cultura y deporte (2003). Sistema-Marco para la integración del sistema universitario español en el Espacio Europeo de

Enseñanza Superior. Extraído el 15 de junio de 2012 desde http://www.uma.es/publicadores/eees/wwwuma/documentomarco.doc

Vivancos, J. (2008). Tratamiento de la información y competencia digital. Madrid: Alianza Editorial.