Vol. 11 (2006): Theories, approaches, and policies of education
Artículos

University policy in democratic Spain: achievements and shortcomings after thirty years

Published October 16, 2015

Keywords:

University Education, Educational Policy, Spanish Educational Systemo.
How to Cite
Egido Gálvez, I. (2015). University policy in democratic Spain: achievements and shortcomings after thirty years. Tendencias Pedagógicas, 11, 207–222. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/1873

Abstract

Thirty years ago, Spain initiated the process of democratic transition. During that period there were a lot ofimportant changes in the educational system, university level included. This article presents the educational policy developed in Spain between 1975 and 2005. It tries ofhighlight sorne ofthe objectives achieved and sorne ofthe challenges to confront.

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Decreto 1497/1987, de 27 de noviembre, por el que se establecen las directrices generales comunes de los planes de estudio de los títulos universitarios de carácter oficial y validez en todo el territorio nacional, modificado parcialmente por los Reales Decretos 1267/1994, de 10 de junio, 2347/1996, de 8 de noviembre, y 614/1997, de 25 de abril (BOE 1 de mayo de 1998).

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