The exhibition The Beast and the Sovereign in MACBA. Chronicle of a Short Circuit Foretold Jorge Luis Marzo 11-20 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2014.26.001 PDF (Español (España))
Museum and Event Lola Hinojosa 21-28 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2014.26.002 PDF (Español (España))
Cunning of Nationalist Reason María Iñigo Clavo 29-40 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2014.26.003 PDF (Español (España))
The Monkey’s Smile: a Satire by Herrera the Younger on Knowledge in the Arts Alejandro Martínez 43-54 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2014.26.004 PDF (Español (España))
Jovellanos and Ceán Bermúdez, toward a History of the Arts in Spain Miriam Cera Brea 55-68 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2014.26.005 PDF (Español (España))
The Marquis of Campo and his Social Promotion in Madrid at the End of the 19th Century. An Artistic Vision through Newspapers Borja Franco Llopis 69-82 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2014.26.006 PDF (Español (España))
The Commission, Authorship and Execution of The Family of Philip V (Royal Palace of La Granja), a Copy of the Original by Louis-Michel van Loo José Javier Azanza López 83-97 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2014.26.007 PDF (Español (España))
Góngora and the Spanish Avant-garde: Attraction and Aversion María del Carmen Molina Barea 99-119 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2014.26.008 PDF (Español (España))
ANDREW R. CASPER, Art and the Religious Image in El Greco’s Italy, Pennsylvania State University Press, University Park, 2014 123-125 PDF (Español (España))
Las Furias. De Tiziano a Ribera, Museo Nacional del Prado, 21 de enero- 4 de mayo 2014 129-132 PDF (Español (España))
Memoria del curso 2013-2014 Equipo Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte 135-138 PDF (Español (España))