No. 9 (1995)
Experiences

Evaluation of the relationship between the training of Physics students who enter the University and teaching in the First Year of University

I. Brincones
Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alcalá de Henares
J. Otero
Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alcalá de Henares
T. López
Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alcalá de Henares
J. Cuerva
Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alcalá de Henares
S. Jiménez
Instituto de Ciencias de la Educación. Universidad de Alcalá de Henares
Published January 15, 1995

Keywords:

Evaluation, Instruction, Physics, Teaching
How to Cite
Brincones, I., Otero, J., López, T., Cuerva, J., & Jiménez, S. (1995). Evaluation of the relationship between the training of Physics students who enter the University and teaching in the First Year of University. Tarbiya, Revista De Investigación E Innovación Educativa, (9), 97–106. Retrieved from https://revistas.uam.es/tarbiya/article/view/20112

Abstract

The project focuses on the evaluacion of suitability betwcen teachers' instruction for pupils and their real situation. It tries to contribute to improving the teaching of Physics at this level introducing factors related to the way pupils learn and the implications this fact should have in teaching. It also provides a list of achievement goals, understanding and skills which pupils are supposed to have when they are to begin their University studies.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AUSUBEL, D.P.; HANESIAN, H. (1978). Educational Psychology: A cognitive View. N.Y.: Holt Rinehart and Winston (Ed castellana: Ed. Trillas 1983)

CÁMARA, M.E.; PONCE, A.; DÍAZ DE LA CRUZ, J.M. y SCALA,J.J. (1993). Análisis del bajo rendimiento del proceso de E-A. Aplicación de nuevas técnicas educativas. XXV Bienal de la Real Scd Española de Física. Jaca. Huesca.

CRONBACH, L.J. (1980). Toward Reform of Program Evaluation. S. Francisco: Jossey Bass.

DALKEY, M.C. (1969). The Delphi Method. An experimental study in group opinion. Rand C. RM-5882-PR.

KLOPFER, L. (1975). Evaluación del aprendizaje en ciencia. En B.S. Bloom, J. Hasting, R. Madaus Evaluación del aprendizaje. Buenos Aires: Troquel.

NOVAK, J.D. (1982). Teoría y práctica de la educación. Madrid: Alanza Editorial.

OTERO, J. (1985). La evaluación del sistema de enseñanza de la Física en el bachillerato como base para el diseño de nuevos programas. En La Nueva Enseñanza de las Ciencias Experimentales. Madrid. Servicio de Publicaciones del M.E.C.

OTERO, J.; AGUIRRE DE CARCER, I.; BOURGEAL, S.; CONDE, L. (1984). Aplicación del método Delphi para la generación de objetivos de la formación científica y tecnológica en el nivel de la educación general. En La Selectividad a debate. I. Aguirre de Carcer (Ed.) Madrid: Ediciones de la U.A.M.

STAKE, R. (1967). The Countenance of Educational Evaluation. Teachers College Record, 68, 523-540.

STAKE, R. (1978). An Overview of Information Based Evaluation: A desing procedure. Durham, NC: IBEX.