Vol. 3 No. 2 (2018)
Articles

Teaching to the test: The instructional practice as training or education

Raquel Heredia Latorre
Universidad Autónoma de Madrid
Bio
Jorjann Kline
Universidad Autónoma de Madrid
Bio
Published June 30, 2018

Keywords:

Teaching to the test, high stakes testing, accountability
How to Cite
Heredia Latorre, R., & Kline, J. (2018). Teaching to the test: The instructional practice as training or education. Revista Educación, Política Y Sociedad, 3(2), 45–59. https://doi.org/10.15366/reps2018.3.2.003

Abstract

The social, economic and cultural changes derived from the context of current globalization have allowed the new forms of public management to develop policies linked to accountability. These are configured as instruments of regulation and legitimization of the implemented reforms, which have a direct influence on the design and execution of the new curricula. Teaching to the test is a practice derived from the pressure exerted by educational policies focused on the evaluation of learning outcomes. The objective of this article is to analyze the effects of these tests on teaching-learning processes.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Au, W. (2007). High-stakes testing and curricular control: A qualitative metasynthesis. Educational Researcher, 36 (5), 258–267.

Bacon, J. (2015). The impact of standards-based reform on special education and the creation of the ‘dividual. Critical Studies in Education, 56(3), 366-383.

Ball, S. (1990). Foucault y la Educación. Disciplinas y Saberes. Madrid: España. Morata.

Ball. S. (2003). Profesionalismo, gerencialismo y performatividad. Educación y pedagogía, 37(15), 87-104.

Ball, S. (2007). Education Plc: Understanding private sector participation in public sector education. Londres: Routledge.

Ball, S. (2013). Perfomatividad y Fabricaciones en la economía educacional: rumbo a una sociedad performativa. Pedagogía y Saberes, 38, 103-113.

Ball, S. y Youdell, D. (2007). Privatización encubierta en la educación pública. Informe preliminar para el V Congreso Mundial de la Internacional de la Educación. Londres: Universidad de Londres. Instituto de Educación.

Bovens, M. (2007). Analysing and assessing accountability: a conceptual framework. European Law Journal, 13(4), 447-468.

Certo, J. (2006). Beginning teacher concerns in an accountability-based testing environment. Journal of Research in Childhood Education, 20(4), 331-349. http://dx.doi.org/10.1080/02568540609594571

Cuban, L. (2007). Hugging the middle. Teaching in an era of testing and accountability, 1980–2005. Education Policy Analysis Archive, 15(1). Disponible en https://epaa.asu.edu/ojs/article/view/49/175

Fernández-González, N. y Monarca, H. (2018). Los sentidos de la rendición de cuentas en el discurso educativo, Perfiles Latinoamericanos, 26(51), 379-401.

Jennings, J.L. y Bearak, J.M. (2014). “Teaching to the test” in the NCLB era: How test predictability affects our understanding of student performance. Educational Researcher, 43(8), 381–389, DOI: 10.3102/0013189X14554449.

Le Grand, J. (1991). Quasi-Markets and Social Policy. The Economic Journal, 101, 408, 1256-1267.

Luengo Navas. J y Saura Casanova. G, (2013). La performatividad en la educación. La construcción del nuevo docente y el nuevo gestor performativo. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 11(3), 139-153.

Monarca, H. (2012). La influencia de los sistemas nacionales de evaluación en el desarrollo del currículo. Perfiles Educativos, 34 (135), 164-176.

Monarca, H. (2015). Sistemas de evaluación: disputas simbólicas y configuración de prácticas educativas en los procesos de globalización y reforma del Estado. En H. Monarca (Coord.), Evaluaciones externas. Mecanismos para la configuración de representaciones y prácticas en educación (pp. 17-42). Buenos Aires: Miño y Dávila.

Monarca, H. y Fernández-Agüero, M. (2018). Opinión del profesorado sobre las fortalezas y debilidades de las evaluaciones externas de aprendizaje en España. Educación XX1, 21(2), 249-273, DOI: 10.5944/educXX1.19416.

Nichols, S. y Berliner, D. (2007). Collateral damage: How high-stakes testing corrupts America’s schools. Cambridge: Harvard Education.

Nichols, S. L., Glass, G. V. y Berliner, D. C. (2005, September). High- stakes testing and student achievement: Problems for the No Child Left Behind Act (No. EPSL-0509-105-EPRU). Tempe, AZ: Education Policy Studies Laboratory, Arizona State University.

Pettersson, D., Popkewitz, T. y Lindblad, S. (2016). On the use of educational numbers: Comparative constructions of hierarchies by means of large-scale assessments. Espacio, Tiempo y Educación, 3(1), 177-202.

Popham, W.J. (2001).Teaching to the test. Educational Leadership, 58(6), 16-20.

Rappoport, S. y Sandoval, M. (2017). Inclusión educativa y pruebas estandarizadas de rendimiento. Revista de Educación Inclusiva, 8(2), 18-29

Renter, D. S., Scott, C., Kober, N., Chudowsky, N., Joftus, S. y Zabala, D. (2006, March 28). From the capital to the classroom: Year 4 ofthe No Child LeftBehindAct. Washington, DC: Center on Education Policy.

Romão, J.E. (2015). Evaluación ¿Exclusión o inclusión? En H. Monarca (Coord.), Evaluaciones externas. Mecanismos para la configuración de representaciones y prácticas en educación (pp. 43-58). Buenos Aires: Miño y Dávila.

Romão, J.E. (2018). Evaluación en la educación: ¿Por qué está de moda? En H. Monarca (Coord.), Calidad de la Educación en Iberoamérica: Discursos, políticas y prácticas (pp. 66-90). Madrid: Dykinson.

Tardiff. M, (2004). Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Madrid, Narcea.

Verger, A. y Parcerisa, L. (2018). Globalización, rendición de cuentas y gobernanza educativa: análisis de un fenómeno en expansión. Con-Ciencia Social (segunda época), 1, 59-73.

Vogler, K. E. (2003). An integrated curriculum using state standards in a high-stakes testing environment. Middle School Journal, 34(4), 10.

Volante, L. (2004). Teaching to the test: What every educator and policy-maker should know. Canadian Journal of Educational Administration and Policy, 35. Disponible en https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ848235.pdf