Vol. 3 No. 2 (2018)
Editorial

Discussing about assessment policies and their effects

Héctor Monarca
Universidad Autónoma de Madrid
Published June 30, 2018
How to Cite
Monarca, H. (2018). Discussing about assessment policies and their effects. Revista Educación, Política Y Sociedad, 3(2), 4–6. Retrieved from https://revistas.uam.es/reps/article/view/12316

Abstract

Issue 3.2 editorial

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arizmendi Domínguez, A. y Saa García, B. (2018). La evaluación docente en Colombia. Revista Educación, Política y Sociedad, 3(2), 60-75.

Botella, Mª.T. y Ortiz, C.P. (2018). Efectos indeseados a partir de los resultados SIMCE en Chile. Revista Educación, Política y Sociedad, 3(2), 27-44.

Fernández-González, N. y Monarca, H. (2018). Los sentidos de la rendición de cuentas en el discurso educativo, Perfiles Latinoamericanos, 26(51), 379-401.

Heredia Latorre, R. y Kline, J. (2018). Teaching to the test: La práctica docente como entrenamiento o como educación. Revista Educación, Política y Sociedad, 3(2), 45-59.

Monarca, H. (2016). Sobre educación, política y sociedad. Revista Educación, Política y Sociedad, 1(1), 4-9.

Monarca, H. (2017). Editorial: discursos, teorías y prácticas. Revista Educación, Política y Sociedad, 2(1), 4-9.

Monarca, H. (2018). Presentación: sobre calidad y sentidos en educación. En H. Monarca (Coord.), Calidad de la educación en Iberoamérica: Discursos, políticas y prácticas (pp. 5-11). Madrid: Dykinson.

Rueda Beltrán, M. y Sánchez Mendoza, M.Y. (2018). Trayectoria de la Red Iberoamericana de Investigadores sobre la Evaluación de la Docencia (RIIED). Revista Educación, Política y Sociedad, 3(2), 76-89.

Sandoval Balcázar, C. (2018). El SIMCE como objetivo de las “Horas de libre disposición” del currículum escolar en Chile. Revista Educación, Política y Sociedad, 3(2), 7-26.