Keywords:
Educational experience, Classroom, Physics and chemistry, Mathematics, Secondary High-School, Compulsory and non-compulsory education, Daily reality, Useful, Open questionsAbstract
In this paper, we aim to show our conclusions as a result of an educational experience in the classroom working with students both in secondary compulsory and non-compulsory education, for the last three years. We have tried to bring the methods of the subjects 'Physics, Chemistry and Mathematics' closer to the students' daily reality.
For this reason, we suggest them to do quantitative measures of things which are closer to the students' life and experiences (OPEN QUESTIONS). In this way, these subjects are useful for them, because they feel they can apply what they have learnt.
Downloads
References
ALSINA CATALÁ, C. (1994): ¿Para qué aspectos concretos de la vida deben preparar las matemáticas? Revista UNO.
BERINI LÓPEZ-LARA, M. (1997): las matemáticas y la realidad. La utilización del entorno como recurso didáctico. Revista UNO. Monográfico: Las Matemáticas en el entorno.
BERNABÉ FLORES, M. (1989): Curiosidades matemáticas. Libro de Bolsillo, Alianza Editorial.
CARLSON, E.H. (1985): Am. J. Phys. 54 (11), 972. American Association of Physics Teachers.
EZQUERRA MARTÍNEZ, A. y DÍAZ PEREZ, M. (1997): Física y química útil en preguntas abiertas. 7º Encuentro Ibérico para la Enseñanza la Física. Servicio de Publicaciones de la Universidad de las Palmas de Gran Canaria.
EZQUERRA MARTÍNEZ, A. y DÍAZ PEREZ, M. (1998): Física y química útil en preguntas abiertas. Una experiencia en el aula. Revista Kikiriki, 51
EZQUERRA, A. y ROMANO, R. (1998): Matemáticas útiles en preguntas abiertas. Comunidad Educativa, 255.
FERNÁNDEZ RAÑADA, A. (1995): Los muchos rostros de la ciencia. Editorial Nobel.
REIF, F. y ST. JOHN, M. (1979): Teaching Physicists' Thinking Skills in the Laboratory. Am. J. Phys. 47 (11), 950. American Associatíon of Physics Teachers.
TOOTHACKER, W.S. (1983): A Critical Look at Introductory Laboratory Instruction. Am. J. Phys. 51 (6), 516 American Association of Physics Teachers.