No. 23 (1999): Permanent teacher training: an innovative experience of the Universidad Nacional Autónoma de México
Part one

Context, background and history of the PAAS program

Adela Castillejos Salazar
Universidad Nacional Autónoma de México
Jorge Hernández Velasco
Universidad Nacional Autónoma de México
Published September 15, 1999

Keywords:

Background, History, Update, Self-improvement, Education, High-school
How to Cite
Castillejos Salazar, A., & Hernández Velasco, J. (1999). Context, background and history of the PAAS program. Tarbiya, Revista De Investigación E Innovación Educativa, (23), 13–27. Retrieved from https://revistas.uam.es/tarbiya/article/view/19322

Abstract

To define the context of the High School Teachers Development Program (PAAS) and precisely state its importance in the preparation of high school teaching staff, this article presents a summary of the Mexican Educational System, as well as the history and main characteristics of both the National Autonomous University of Mexico and its High-School system. Background to the PAAS and a brief historical summary of it are presented subsequently.

Downloads

Download data is not yet available.

References

DIRECCIÓN GENERAL DE ASUNTOS DEL PERSONAL ACADÉMICO DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL AUTÓNOMA DE MÉXICO (1998). Estadísticas del Personal Académico de la UNAM, México.

DIRECCIÓN GENERAL DE ESTADÍSTICAS Y SISTEMAS DE INFORMACIÓN INSTITUCIONALES DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL AUTÓNOMA DE MÉXICO: Agenda Estadística 1998, México. Htpp://www.estadistica.unam.mx/dgessi/ag98/index.html

DIRECCIÓN GENERAL DE INCORPORACIÓN Y REVALIDACIÓN DE ESTUDIOS DE LA UNIVERSIDAD NACIONAL AUTÓNOMA DE MÉXICO (1999). Catálogo de Instituciones que pertenecen al Sistema Incorporado de la UNAM.

ORGANIZACIÓN PARA LA COOPERACIÓN Y EL DESARROLLO ECONÓMICOS (199 7). Exámenes de las Políticas Nacionales de Educación. México. Educación Superior, pp. 43-47, 50-51, 114.

SUBSECRETARÍA DE PLANEACIÓN Y COORDINACIÓN, Y SUBSECRETARÍA DE EDUCACIÓN BÁSICA Y NORMAL, DE LA SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PÚBLICA (1999). Perfil de la Educación en México. Comisión Nacional de los Libros de Texto Gratuitos, pp. 5, 7, 21, 24, 26-27, 64-66, 75-78.

UNIVERSIDAD NACIONAl AUTÓNOMA DE MÉXICO, (1999). htpp//www.unam.mx

UNIVERSIDAD NACIONAl AUTÓNOMA DE MÉXICO, (1994). Setenta Años de la Facultad de Filosofía y Letras, Facultad de Filosofía y Letras, UNAM, pp. 154-155, 210-239.

UNIVERSIDAD NACIONAL AUTÓNOMA DE MÉXICO, (1992). Imágenes de hoy, pp. 7-11.