Society, sociology and curriculum. Some reflections on the configuration of the curriculum in the society of the 1990s
Keywords:
Education, Society, Culture, History, AmbivalenceAbstract
This article has two objectics. First, it's necessary to remember education has a social and ambivalent character known already by classic philosophers. Second, I pretend to analyse in short the Spanish Education for the last decades because we have to correct some hybrid characteristics of Spanish Culture by Education.
Downloads
References
DEBORT, G. (1990): Comentarios sobre la sociedad del espectáculo. Barcelona: Anagrama.
EGEA, M. y MORA GARCÍA, J.L. (1991): Los maestros ante una situación multicultural. El caso del maestro rural en la provincia de Segovia. Comunicación presentada a la II Conferencia de Sociología de la Educación organizada por la División de Ciencias de la Educación de la Universidad de Barcelona. Barcelona, septiembre de 1991. Inédita.
FONTANA, J. (1993): La Historia después del fin de la historia. Barcelona: Crítica.
GIL CALVO, E. (1993): Futuro incierto. Barcelona: Anagrama.
GINER, S. (1989): Dignidad y desazón de la educación liberal. Prólogo a la edición española de Bloom, A., El cierre de la mente moderna. Barcelona: Plaza y Janés.
GÓMEZ DE LIAÑO, I. (1989): La mentira social. Madrid: Técnos.
KANT, E. (1988): Respuesta a la pregunta ¿Qué es la Ilustración? En Maestre, A. (Ed.): ¿Qué es la ilustarción? Madrid: Tecnos.
KIBLER, W. and VANNOY, P. (1993): When student resort to cheating. The Chronicle of Higher Education, July 14, B1-B2.
KIYOSAKE, R. (1993): If you want to be happy & rich don't go to school. Asland Publishing.
LERENA, C. (1988): El oficio de maestro. En Educación y Sociología en España. Madrid: Akal.
MIGUEL, A. de (1993): La sociedad española 1992-93. Madrid: Alianza.
ZALDIVAR, C.A. y CASTELLS, M. (1992): España, fin de siglo. Madrid: Alianza.