No. 6 (1994)
Studies

Society, sociology and curriculum. Some reflections on the configuration of the curriculum in the society of the 1990s

José Luis Mora García
Departamento de Filosofía. Universidad Autónoma de Madrid
Published January 1, 1994

Keywords:

Education, Society, Culture, History, Ambivalence
How to Cite
Mora García, J. L. (1994). Society, sociology and curriculum. Some reflections on the configuration of the curriculum in the society of the 1990s. Tarbiya, Revista De Investigación E Innovación Educativa, (6), 47–61. Retrieved from https://revistas.uam.es/tarbiya/article/view/18119

Abstract

This article has two objectics. First, it's necessary to remember education has a social and ambivalent character known already by classic philosophers. Second, I pretend to analyse in short the Spanish Education for the last decades because we have to correct some hybrid characteristics of Spanish Culture by Education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

DEBORT, G. (1990): Comentarios sobre la sociedad del espectáculo. Barcelona: Anagrama.

EGEA, M. y MORA GARCÍA, J.L. (1991): Los maestros ante una situación multicultural. El caso del maestro rural en la provincia de Segovia. Comunicación presentada a la II Conferencia de Sociología de la Educación organizada por la División de Ciencias de la Educación de la Universidad de Barcelona. Barcelona, septiembre de 1991. Inédita.

FONTANA, J. (1993): La Historia después del fin de la historia. Barcelona: Crítica.

GIL CALVO, E. (1993): Futuro incierto. Barcelona: Anagrama.

GINER, S. (1989): Dignidad y desazón de la educación liberal. Prólogo a la edición española de Bloom, A., El cierre de la mente moderna. Barcelona: Plaza y Janés.

GÓMEZ DE LIAÑO, I. (1989): La mentira social. Madrid: Técnos.

KANT, E. (1988): Respuesta a la pregunta ¿Qué es la Ilustración? En Maestre, A. (Ed.): ¿Qué es la ilustarción? Madrid: Tecnos.

KIBLER, W. and VANNOY, P. (1993): When student resort to cheating. The Chronicle of Higher Education, July 14, B1-B2.

KIYOSAKE, R. (1993): If you want to be happy & rich don't go to school. Asland Publishing.

LERENA, C. (1988): El oficio de maestro. En Educación y Sociología en España. Madrid: Akal.

MIGUEL, A. de (1993): La sociedad española 1992-93. Madrid: Alianza.

ZALDIVAR, C.A. y CASTELLS, M. (1992): España, fin de siglo. Madrid: Alianza.