Keywords:
Divulgation, arts, disability, inclusion, scientific illustrationAbstract
The “Expressing botany” workshop was developed by the Royal Botanical Garden of Madrid-CSIC (RJB-CSIC) in collaboration with the Spanish Foundation for Science and Technology of the Ministry of Science, Innovation and Universities (FECYT-MICIU). It was 98 designed to combine science and art in a single unique accessible and inclusive experience, in which botany-related contents and scientific illustration
were worked on through an artistic perspective. The result was a very well received activity in which people with intellectual disabilities
participated along with the rest of the public.
More information: https://rjb.csic.es/educacion/proyectos-educativos/el-jardin-accesible/
Downloads
References
• Alba Pastor, C (2019) Diseño Universal para el Aprendizaje un modelo teórico-práctico para una educación inclusiva de calidad. Participación educativa
(9): 55-68.
• Castellano, M (2020) Ilustración naturalista, botánica y científica: un oportuno lugar de encuentro. Conservación Vegetal 20: 1-5.
• García Guillén, E (2019) Impresiones de la naturaleza: la documentación de Francisco José de Caldas en el Archivo del Real Jardín Botánico de Madrid.
En: Y. Álvarez Polo et al. (Eds.), Bicentenario de Francisco José de Caldas, 1768-1816. Universidad del Rosario. Bogotá, pp. 295-317.
• Martín Fernández, JC (2011) Celestino Mutis: Ciencia, arte y política. X Congreso de la Sociedad Española de Historia de las Ciencias y de las Técnicas. SEHCYT. Badajoz, pp. 451-464.