Vol. 23 (2014): The new student in the European Higher Education Area en el Espacio Europeo de Educación Superior
Educational Experiences

THE NEW STUDENT OF ARCHITECTURE IN THE EUROPEAN AREA OF EDUCATION AND SELF-MANAGEMENT OF THE EVALUATION IN THE DRAWING

Published October 26, 2015

Keywords:

Self-management, evaluation, drawing, architecture, student.
How to Cite
Bravo de Laguna Socorro, A., & Melián García, Ángel. (2015). THE NEW STUDENT OF ARCHITECTURE IN THE EUROPEAN AREA OF EDUCATION AND SELF-MANAGEMENT OF THE EVALUATION IN THE DRAWING. Tendencias Pedagógicas, 23, 319–335. Retrieved from https://revistas.uam.es/tendenciaspedagogicas/article/view/2086

Abstract

The self-assessment and learning contract as a means of improving the teaching of drawing in architecture. Several years experience in teaching architectural graphic expression has led to the progressive introduction of selfassessment sheets that have been successful, there have been significant improvements in student production and reduction of run time.

Downloads

Download data is not yet available.

References

COUÑAGO ENRÍQUEZ, Marina (2006) Dibujo. Programación didáctica. Mad, Sevilla.

DELGADO YÁÑEZ, Magaldi y REDONDO DOMÍNGUEZ, Ernest (2004) Dibujo a mano alzada para arquitectos, Parramón, Barcelona.

GÓMEZ PÉREZ, Rafael (1981) “Prólogo” en PUJOL BALLCELLS, Jaime y FONS MARTÍN (1981). Los métodos de la enseñanza universitaria. Universidad de Navarra. Pamplona.

MONEDERO, Javier (1999). “Dibujar con ambos lados del cerebro”, Revista de Expresión Gráfica EGA, 5, 56-63.

OTXOTORENA, Juan M. (1996) Sobre dibujo y diseño. A propósito de la proyectividad de la representación de arquitectura. T6 Ediciones. Pamplona.

PIÑÓN, Helio (1998) Curso básico de proyectos, Ediciones UPC, Barcelona.

PIÑÓN, Helio (2005) “La mirada y el juicio”, El proyecto como reconstrucción, Ediciones UPC, Barcelona.

REDONDO DOMÍNGUEZ, Ernest (2011) “Dibujo digital. Hacia una nueva metodología docente para el dibujo arquitectónico. Un estudio de caso”, Pixel-Bit. Revista de Medios y educación, 38, 91-104.

REICHERT, Sybille y TAUCH, Christian (2005) Tendencias IV: universidades europeas puesta en práctica de Bolonia. Informe de la E.U.A. European University Association, Bruselas.

RUBIO PRADO, Rosa y BARRIO VERÓN, Emilio A. (2009). “Evaluación del aprendizaje: evaluación de los procesos y de los resultados de aprendizaje de los alumnos. Evaluación de la competencia curricular”. Orientación educativa. Mad S.L. Sevilla. 451-493.

SAINZ, Jorge (1990) El dibujo de arquitectura. Nerea. Madrid.

VILLAR ANGULO, Luis Miguel (2004). “Autovalórese”, Programa para la Mejora de la Docencia Universitaria, Pearson Prentice Hall. Madrid. 575- 601