The psychology of learning and models of teaching design: the theory of elaboration Juan José Aparicio 19-44 pdf (Español (España))
The interaction between logical-structural learning (L) and content learning (C) Antonio Corral Íñigo 45-56 pdf (Español (España))
Receptive learning in science: preconceptions, cognitive strategies and metacognitive strategies José Otero 57-66 pdf (Español (España))
Algebraic symbolism, or why do teachers insist on complicating the lives of our students so much? Group Azarquiel 81-90 pdf (Español (España))
Escudero Escorza, T. "Acceso a la Universidad: modelos europeos, vías alternativas y reformas en España" Carmen Aragonés Prieto 97-99 pdf (Español (España))
Alonso Tapia, J. "Motivación y Aprendizaje en el Aula. Cómo enseñar a pensar" M.ª África de la Cruz 99-100 pdf (Español (España))
Blas Zabaleta, P., Herrero Molino, C. y Pardo Díaz. A. "Respuesta educativa a la crisis ambiental" Fernando Arroyo Ilera 100-101 pdf (Español (España))
Nieteo Gil, J.M. "Cómo aprender y divertirse en las visitas y excursiones escolares" Amparo Pérez Boldo 102 pdf (Español (España))
Gagné, E.D. "La psicología cognitiva del aprendizaje escolar" María Rodríguez Moneo 103-104 pdf (Español (España))