No. 48 (2020)
Dossier: Cultura audiovisual, cine y educación

The Studies of Communication and Audiovisual Creation in Spanish Universities: The Case of Castilla y León

Beatriz González de Garay Domínguez
Universidad de Salamanca
María Marcos Ramos
Universidad de Salamanca
Portada del número 48 de la revista Tarbiya
Published December 22, 2020

Keywords:

Audiovisual Communication, Spain, Communication Sciences, University, Castilla y León
How to Cite
González de Garay Domínguez, B., & Marcos Ramos, M. (2020). The Studies of Communication and Audiovisual Creation in Spanish Universities: The Case of Castilla y León. Tarbiya, Revista De Investigación E Innovación Educativa, (48), 111–128. https://doi.org/10.15366/tarbiya2020.48.007

Abstract

The Degree in Audiovisual Communication was firstly regulated in 1991. From that moment on, reforms have been made in study plans and university organization in order to adapt the title to the European Higher Education Area (EHEA). Currently the White Book of bachelor’s degrees in Communication Sciences (2005) frames the different degrees that can be coursed in Spain. This paper aims to be a review of study plans, universities, access notes, legislation, skills and professional opportunities of the degrees in the area of Audiovisual Communication with special emphasis on the Autonomous Community of Castilla y León.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AGENCIA NACIONAL DE EVALUACIÓN DE LA CALIDAD Y LA ACREDITACIÓN (ANECA) (2005). Libro Blanco. Títulos de Grado en Comunicación. http://www.aneca.es/var/media/150336/libroblanco_comunicacion_def.pdf

DELORS, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Informe de la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la educación para el siglo XXI, presidida por Jacques Delors. Santillana / Ediciones UNESCO.

EL MUNDO (2019). Mejores Universidades. El Mundo https://www.elmundo.es/especiales/ranking-universidades/donde-estudiar-comunicacion-audiovisual.html

RODRÍGUEZ MERCHÁN, Eduardo (2007). La enseñanza del cine en España: perspectiva histórica y panorama actual. Comunicar: Revista científica iberoamericana de comunicación y educación, 29, 13-20. https://doi.org/10.3916/C29-2007-01