Vol. 5 No. 1 (2020)
Editorial

To listen quietly to those who history has taken away the word.

Miriam Sonlleva Velasco
Universidad de Valladolid
Bio
Luis Torrego Egido
Universidad de Valladolid
Bio
Published December 30, 2019
How to Cite
Sonlleva Velasco, M., & Torrego Egido, L. (2019). To listen quietly to those who history has taken away the word. Revista Educación, Política Y Sociedad, 5(1), 4–10. Retrieved from https://revistas.uam.es/reps/article/view/12186

Abstract

To listen quietly to those who history has taken away the word. Editorial.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Barba-Martín, R.A. (2020). Construcción de una tesis doctoral a través de las experiencias personales y profesionales. Revista Educación, política y sociedad, 5(1), 145-167.

Cortés-González, P., Leite-Méndez, A.E. y Rivas-Flores, J.I. (2020). Una experiencia disruptiva en educación secundaria: el caso del IES Esmeralda. Revista Educación, Política y Sociedad, 5(1), 85-103.

Cruz, J. (1996). De cortejadas a ángeles del hogar: algunas reflexiones sobre la posición de la mujer en la élite madrileña. En A. Saint Säens (Coord.), Historia silenciada de la mujer. La mujer española, desde la época medieval a la contemporánea (pp. 135-160). Madrid: Editorial Complutense.

Gajardo Espinoza, K. y Torrego Egido, L. (2019). Representaciones sociales sobre inclusión educativa de una nueva generación docente. Revista Educación, política y sociedad, 5(1), 11-38.

Gorroño Viteri, N. (2020). La convivencia con la cosmovisión indígena como impulso del giro ontológico y epistemológico que me lleva a plantear el cuidado como eje en las relaciones educativas. Revista Educación, Política y Sociedad, 5(1), 124-144.

Mañas Olmo, M., González Alba, B. y Cortés González, P. (2020). Historias de vida de personas diagnosticadas con discapacidad intelectual. Acoso y exclusión en la escuela como moduladores de la identidad. Revista Educación, política y sociedad, 5(1), 60-84.

Petrykowski Peixe, R.I. y Canonica, R. (2020). Saberes e fazeres de Mulheres Rurais: Algumas narrativas. Revista Educación, Política y Sociedad, 5(1), 104-123.

Scott, J.C. (2003). Los Dominados y el Arte de la Resistencia. País Vasco: Txalaparta.

Sonlleva Velasco, M., Sanz Simón, C. y Maroto Sáez, A. (2020). La educación femenina en la Guerra Civil española. Un análisis desde las voces de la infancia de clase popular. Revista Educación, política y sociedad, 5(1), 39-59.

Zavala, I.M. (2000). Breve historia feminista de la literatura española. Barcelona: Anthropos.