PISA COMO EVALUACIÓN EDUCATIVA SUPRANACIONAL: LUCES Y SOMBRAS EN EQUIDAD Lis Cercadillo, Jaime Vaquero Jiménez 1 - 5 PDF (Español (España)) PDF (English)
GENDER GAP IN MATHEMATICS AND IN READING: A WITHIN-STUDENT PERSPECTIVE Joel Rapp, Francesca Borgonovi 6 - 56 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2019.9.001 PDF (English)
ENSEÑANZA EN LENGUAS REGIONALES Y SENTIMIENTO DE PERTENENCIA A LA ESCUELA Julio Carabaña Morales, Mariano Fernández Enguita 57 - 94 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2019.9.002 PDF (Español (España))
ESTUDIO COMPARADO DEL RENDIMIENTO ACADÉMICO DEL ALUMNADO NATIVO E INMIGRANTE EN LA UNIÓN EUROPEA EN PISA 2015 Adrián Neubauer Esteban 95 - 116 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2019.9.003 PDF (Español (España))
EQUITY WITHIN THE EUROPEAN UNION EDUCATION SYSTEMS: A STUDY BASED ON PISA 2015 Remco Feskens, Floor Van Oort, Cor Sluijter 117 - 136 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2019.9.004 PDF (English)
EUROPEAN TEACHERS IN THE PISA 2015 SAMPLE: A MULTILEVEL MODELLING APPROACH TO ICT INFRASTRUCTURE AND TEACHER TRAINING 137 - 155 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2019.9.005 PDF (English)
CAN PARENTS CONTRIBUTE TO 15-YEAR-OLDS’ SCIENCE ACHIEVEMENT? Elisa Caponera, Carlo Di Chiacchio, Sabrina Greco, Laura Palmerio 156 - 176 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2019.9.006 PDF (English)
Normand, R., Liu, M., Carvalho, L.M., Andrade, D. y LeVasseur, L. (Eds.) (2018). Education Policies and the Restructuring of the Educational Profession Global and Comparative Perspectives. Singapore: Springer. Héctor Monarca 177 - 178 PDF (Español (España))
Marim, V. y Manso, J. (2018). Formación inicial y acceso a la carrera docente en Brasil y España. Madrid: UAM Ediciones. Macarena Verástegui Martínez 179 - 181 PDF (Español (España))