EDUCACIÓN POST-PANDÉMICA: UN BALANCE SOBRE EL LEGADO POLÍTICO DE LA EMERGENCIA SANITARIA PARA LOS SISTEMAS EDUCATIVOS Marcela Alejandra Pronko 1-10 PDF (Español (España))
SOCIOTECHNICAL IMAGINARIES IN EDUCATION: ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND DIGITAL TRANSFORMATION Geo Saura, Paula Lima, Mateus Arguelho 11-30 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.001 PDF (Español (España))
POST-PANDEMIC EDUCATION IN ANGOLA AND BRAZIL: CHALLENGES IN SITUATIONS OF SOCIAL VULNERABILITY Elisangela Alves da Silva Scaff, Me. 31-50 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.002 PDF
LEGACY OF THE HEALTH EMERGENCY GENERATED BY THE PANDEMIC IN ECUADOR, IN THE KEY OF SUPRANATIONAL EDUCATIONAL POLICY Milton Calderón-Vélez, Betty Espinosa, José Flores, Brito Michelle Ferreira, Esteban Moreno Flores 51-68 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.003 PDF (Español (España))
FROM MICRO TO MACRO: THE POLITICAL LEGACY OF THE HEALTH EMERGENCY IN URUGUAY'S HIGH SCHOOLS María Ester Mancebo, Gabriela Gonzalez Vaillant, Virginia Coitinho 69-93 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.004 PDF (Español (España))
ARGENTINA: THE SITUATION OF COMPULSORY EDUCATION AFTER THE COVID PANDEMIC María Betania Oreja Cerruti 94-116 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.005 PDF (Español (España))
FROM THE STATE AS A GUARANTOR OF PEDAGOGICAL CONTINUITY ONE STEP AWAY FROM ANARCHIST EDUCATION Silvina Romero, Oscar Ojeda 117-135 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.006 PDF (Español (España))
PANDEMIC CHANGES IN MANAGEMENT METHODS AND INFORMATION SYSTEMS IN ARGENTINA Marisa Álvarez, Lilia Toranzos, Nancy Montes 136-154 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.007 PDF (Español (España))
THE TEACHING WORK PROCESS IN DAILY SCHOOL LIFE. OLD AND NEW CHALLENGES SINCE THE PANDEMIC Adriana Migliavacca, Patricio Abel Urricelqui 155-177 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.008 PDF (Español (España))
WORKING CONDITIONS AND CHALLENGES OF TEACHERS IN THE EUROPEAN UNION. A COMPARATIVE STUDY Ana Isabel Ortega Dorado, María Matarranz 178-194 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.009 PDF (Español (España))
Valle, J.M. Álvarez – López, G., Neubauer, A., y Matarranz, M. (2024). Diseño y desarrollo del currículo en sistemas educativos descentralizado. Estudio comparado y prospectiva para España en el marco de la reforma curricular de la LOMLOE. Ministerio de Educación, Formación Profesional y Deportes. ISBN: 9789200257308 Pablo Rubio Navarro 195-199 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.010 PDF (Español (España))
Moreno, J.M. y Gortazar, L. (2024). Educación Universal. Por qué el proyecto más exitoso de la historia genera malestar y nuevas desigualdades. DEBATE. ISBN 978-84-19642-92-9 Massiel Reyes Castro 200-204 DOI: https://doi.org/10.15366/jospoe2024.20.011 PDF (Español (España))