Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Actual
Archives
Submissions
Announcements
Indexación
About
About the Journal
Editorial Team
Publication Rules
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 23 (2020)
No. 23 (2020)
DOI:
https://doi.org/10.15366/didacticas2020.23
Published:
2020-12-17
Full Issue
PDF (Español (España))
Articles
Teaching of local History in Primary Degree with memes: Cordoba
Rafael Guerrero Elecalde, Miguel Jesús López Serrano
7-27
PDF (Español (España))
The treatment of the present subjunctive to express an opinion or to evaluate in the manuals of Spanish as a foreign language
Laura Arroyo Martínez
28-43
PDF (Español (España))
Musical contexts for the teaching of Geography
Samba and Blues as a tool for building cultural landscapes in Brazil and the United States
Ugo Pate Medeiros
44-56
PDF (Español (España))
The determining syntagm in Secondary Education
Proposal for methodological updating in the teaching of syntax
Mario Casado Mancebo
57-74
PDF (Español (España))
Knowledge of information and communication technologies as a teaching tool for university teachers in times of pandemic
Lipselotte de Jesús Infante Rivera, José Manuel Armada Pacheco, Fernando Viterbo Sinche Crispin
75-90
PDF (Español (España))
The treatment of the labor movement in Contemporary World History textbooks
Julián Vadillo Muñoz
91-112
PDF (Español (España))
Acquiring communicative competences in ELE in a multilingual context: the case of the students of the Faculty of Arts, Letters and Social Sciences (FALSH) of the University of Maroua
Patrick Toumba Haman
113-129
PDF (Español (España))
Páginas educativas del ayer
Citizenship Quarries: Luis Bello and his trips to schools in Spain
Fernando Hernández Sánchez
131-134
PDF (Español (España))
Noticias y comentarios
GEOPOLITICAL OVERVIEW OF THE CURRENT WORLD: Nation-State, Globalization and COVID-19
Clemente Herrero Fabregat
136-142
PDF (Español (España))
COVID-19: Science, economy and politics are not isolated systems
Pedro A. García Bilbao
143-151
PDF (Español (España))
Reseñas bibliográficas
GONZÁLEZ JARA, David: El reino ignorado: Una sorprendente visión del maravilloso mundo de las plantas, Ariel, 2018
Rosa Gálvez Esteban
153-156
PDF (Español (España))
BASTERRETXEA GOIENOLA, G. et al. (coords): Ideas Previas y Educación Ambiental. Comparación entre las ideas del alumnado de dos generaciones (1996 y 2013), Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco, 2019
José Manuel Pérez Martín, Tamara Esquivel Martín
157-160
PDF (Español (España))
GONZÁLEZ GARCÍA, Francisco (coord.): Didáctica de las Ciencias Experimentales II. Prácticas de laboratorio (2ª Edición), Madrid: Pirámide, 2019
Beatriz Bravo Torija
161-162
PDF (Español (España))
FERNÁNDEZ MANZANAL, Rosario, BRAVO TUDELA, Merce: Las ciencias de la naturaleza en la Educación Infantil: el ensayo, la sorpresa y los experimentos se asoman a las aulas, Madrid: Pirámide, 2015
María del Carmen Romero López
163-165
PDF (Español (España))
RAMIRO I ROCA, Enric: Un Pais D'Histories. Aproximació literaria a la Geografía del País Valenciá. Castelló: Universitat Jaume I, 2020
Clemente Herrero Fabregat
166-168
PDF (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Français (France)
Português (Portugal)