The effects of affect: the encounter with ruins and statues in Islamic context Jorge Elices Ocón 21-39 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2023.35.001 PDF (Español (España))
The image of St. Francis and the alteration of testimony. On the legitimising discourse of Capuchin visual identity in modern Europe José Carlos Pérez Morales 41-64 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2023.35.002 PDF (Español (España))
Forging Identities: Self-fashioning and Artistic Conscience in the Early Prints of Josefa de Óbidos Carmen Ripollés 65-88 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2023.35.003 PDF (Español (España))
Nothing but light and dark masses: Alexander Cozens and landscape drawing Núria Llorens Moreno 89-113 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2023.35.004 PDF (Español (España))
Unpublished contributions to the biography and career of the artist Eulogio Varela Sartorio (1868-1955). Circumstances and events of his last years in the light of the family archive Antonio José Aparicio Benítez 115-135 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2023.35.005 PDF (Español (España))
Conspiracies around the arquebus: angelic returns and apocryphal ebbs in Demian Schopf and Juan Domingo Dávila Ignacio Veraguas Caripan 137-155 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2023.35.006 PDF (Español (España))
Rabasco García, Víctor, Susana Calvo Capilla y Azucena Hernández, eds. Al-Andalus y el arte español: ejercicios de inclusión y olvido. Homenaje a Juan Carlos Ruiz Souza. Madrid: La Ergástula, 2022 (Colección Arte y contextos nº 7), 292 págs. Begoña Alonso Ruiz 159-160 PDF (Español (España))
Abigail D. Newman. Painting Flanders Abroad: Flemish Art and Artists in Seventeenth-Century Madrid. Leiden: Brill, 2022, 325 pages. Emily Monty 161-164 PDF (Español (España))
Arnaldo, Javier, Sandra Costa, Dominique Poulot y Anna Rosellini, eds. Atmosfere. Esperienze immersive nell’arte e al museo. Bolonia: Bononia University Press, 2021, 333 págs. Olga Fernández López 165-167 PDF (Español (España))
En Construcción. Seminario de Posgrado del Departamento de Historia y Teoría del Arte de la UAM. Memoria del curso 2022-2023 Equipo En Construcción 171-175 PDF (Español (España))