READING COMPREHENSION THROUGH GROUP WORK ACTIVITIES IN AN EFL CLASSROOM: AN ACTION RESEARCH REPORT

Arafat Rahaman

Resumen


Abstract:

This classroom action research study approaches the issue of reading skills based on the role of group work in the classroom. Group work is one of the major activities for generating ideas of any written piece of text. It facilitates EFL learners to read in social perspective, which makes their learning more diverse and informative. Classroom activities should reach learner’s needs and understanding and this action research is performed to make a change of classroom activities since we observed a noticeable gap in student's text understanding. It is seen that group work works better in the classroom and is capable of making learners more conscious and understanding, which is of course an interesting and free environment. It also facilitates learners to be more interactive and socialized in the classroom.

Keywords: Group work -Social Interaction - Comprehension - Reading skill - Learning - EFL

 

Resumen:

Este proyecto de investigación-acción aborda la cuestión del rol del trabajo en grupo en las habilidades lectores. El trabajo en grupo es una de las actividades más importantes para generar ideas en torno a un texto escrito. Facilita que los aprendices de inglés lengua extranjera (EFL) lean desde una perspectiva social, lo que hace el aprendizaje más diverso e informativo. Las actividades del aula deben responder a las necesidades y comprensión del alumnado y este proyecto de investigación-acción se realizó para cambiar las actividades del aula ya que observamos lagunas en la comprensión de textos del alumnado. Se observa que el trabajo en grupo funciona mejor en el aula y es capaz de hacer a los prendices más conscientes y con mayor capacidad de comprensión, además de proporcionar un entorno más libre e interesante. También facilita que los prendices sean más interactivos y sociales en el aula.


Palabras clave: Trabajo en grupo – Interacción social – Comprensión - Habilidades lectoras - Aprendizaje - Inglés
como lengua extranjera.


Texto completo:

PDF (English)

Referencias


Donough, M. and Shaw,C. ( 2003). Materials and methods in ELT. New Delhi: Blackwell Publishing Ltd.

Gernsbacher, M. A. (1997). First mention drives how people read and comprehend language. In Writing and reading today: An interdisciplinary discussion. Reston, VA: American Society of Newspaper Editors. Downloaded from http://gernsbacherlab.org/wp-content/uploads/papers/1/Gernsbacher_First-Mention_WRT_1997.pdf (1 September 2014)

Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching. New Delhi: Pearson Education Ltd.

Learning-Theories.com (2014). Social Development Theory (Vygotsky). Retrieved from http://www.learningtheories.com/vygotskys-social-learning-theory.html (1 September 2014).

Meng, J. (2010). Cooperative learning method in the practice of English reading and speaking. Journal of

Language Teaching and Research, 1 (5), 701-703.

National Institute of Child Health and Human Development (2000). What Works in Comprehension Instruction.

Retrieved from http://www.readingrockets.org/article/what-works-comprehension-instruction (1 September 2014).

Kagan, S. (1992). Cooperative learning. San Juan Capistrano, CA: Resources for Teachers Inc.

Slavin, R. E. (1983). Cooperative learning. New York: Longman.

Ur, P. (1996). A course in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.


Enlaces refback

  • No hay ningún enlace refback.